Zlepšete se v networkingu díky neverbální komunikaci

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Při představě navazování obchodních kontaktů na konferencích či dalších akcích naskakuje mnoha lidem husí kůže. Networking je pro ně synonymem stresu a nutného zla. Pokud i vy máte strach z podobných akcí a snažíte se jim všemožně vyhnout, zkuste zapřemýšlet, zda se tím zbytečně nepřipravujete o obchodní příležitosti. To, že jste introvert vůbec nevadí, naopak. Introverti jsou ve výhodě a to hned v několika oblastech důležitých pro úspěšný networking. Přestaňte se vymlouvat a zkuste zapracovat na neverbální komunikaci. Server Forbes.com doporučuje následující kroky.

Změňte přístup

Zbavte se stresu z toho, že si musíte domluvit nějaký obchod. Cílem networkingu je navázat nové vztahy s lidmi z oboru. Přestaňte se zabývat sami sebou s soustřeďte se na ostatní. Neprodávejte, ale poslouchejte.

Narovnejte se

Pokud jsme nejistí, máme tendenci se hrbit a krčit. To vystavuje naši nejistotu na odiv všem ostatním. Než proto vstoupíte do místnosti, narovnejte se, zatáhněte ramena a držte paže mírně od těla. Tím ukážete sebedůvěru a otevřenost.

Zbavte se fyzických bariér

Nervózní člověk má pocit, že musí dělat něco s rukama a že si nemůže dovolit jen tak nečinně stát. Často proto jde hned ke stolu s občerstvením a zaplní si ruce talířkem či sklenicí. Případně si vyndá počítač či telefon nebo alespoň začne něco hledat v aktovce. Pokud však chcete s někým mluvit a působit přitom přátelsky, je lepší nestavět mezi vás žádné překážky.

Podejte si ruce

Dotek je jeden z nejsilnějších neverbálních signálů. Vytváří silnější pouto mezi lidmi. S každým, s kým chcete mluvit, si proto nejprve podejte ruce a uvidíte, že vám hovor půjde snadněji.

Pozor na křečovitý úsměv

Ano, úsměv je důležitý při navazování komunikace. Nikoli však křečovitý úsměv od ucha k uchu. Usmívejte se méně a pomaleji, bude to působit přirozeněji.

Vylepšete oční kontakt

Pohled do očí navazuje kontakt a ukazuje zájem. Zkuste proto brát networkingové akce jako příležitosti, jak se zdokonalit v udržování očního kontaktu. Všímejte si, jakou barvu očí mají lidé kolem vás. Budete jim pak hledět do očí trochu déle, což bude působit osobněji.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace