Získávání nových zakázek (2/2): Nové strategie

minulém článku jsme viděli, jak i dnes platí Aristotelovy myšlenky o přesvědčování druhých. Nyní však objevíme něco nového – a to bude také velmi užitečné.

Když přesvědčujete ostatní, například při obchodní prezentaci, musíte mít pádné argumenty. Také musíte přimět publikum, aby k vašemu sdělení získalo emoční vztah. A také musíte být otevření ohledně zdrojů vašich informací, které předkládáte.

Bez toho to nepůjde, ale to není vše: zde jsou další 2 strategie, které vám pomůžou ovlivnit publikum.

Ilustrační snímek

Přináší nám je web smartbrief.com.

1) Poslouchejte ostatní a spolupracujte s nimi

Spolupráce se dnes v byznysu hodně oceňuje. Je totiž jasné, že spolupráce s ostatními vede k lepším nápadům. Zkuste najít protichůdné názory – tak se nejlépe připravíte na ostrou prezentaci. Vítězný návrh je ten, který přesvědčí.

I když zrovna s někým nesouhlasíte, pečlivým nasloucháním nasajete informace. Díky nim pak budete v lepší pozici a daleko snáze vyřešíte případné námitky nebo poznámky ostatních.

Když budete pozorně naslouchat, určitě pochopíte, v čem je problém. A navíc se vaše publikum bude cítit zapojeno. Ptejte se a také chtějte slyšet případné námitky. Je dost možné, že díky nim společně vytvoříte něco nového, co jste si předtím ani sami neuměli představit.

2) Zásadní je i to, co děláte před prezentací

Profesionální obchodníci by vám řekli, že publikum je často rozhodnuto, zda koupí nebo ne, ještě před samotnou prezentací. Proto si pamatujte, že rozhodnutí často padne už před schůzkou.

Znamená to, že si musíte zajistit podporu všech zúčastněných stran v publiku ještě předtím, než začnete prezentovat. Zásadní a nezbytné je rozpoznat, kdo jsou ti nejdůležitější lidé a kdo má největší vliv.

Také musíte zjistit, jaký názor tito lidé mají a jak se dívají na to, co nabízíte. Mluvte s nimi, proaktivně je oslovte a zapracujte na tom, abyste si získali jejich souhlas.

-jk-

Zdroj: SmartBlogs.com - síť odborných blogů
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartBlogs.com

Články v sérii

Aktuální

Získávání nových zakázek (1/2): Antická moudrost

Aktuální

Získávání nových zakázek (2/2): Nové strategie