Získávání nových zakázek (1/2): Antická moudrost

Vaším cílem je přesvědčit publikum, aby něco udělalo. Jen zprostředkovat informaci nestačí. Tak jak to udělat, abyste dosáhli svého cíle?

Ilustrační snímek

Přesvědčování lidí: Co říkal Aristoteles

Antický filozof Aristoteles tvrdil, že pro přesvědčivou komunikaci jsou zde 3 principy:

  • logos (jasné a racionální argumenty)
  • pathos (využití emocí)
  • ethos (důvěryhodnost a získání důvěry)

Tyto rady jsou i dnes stále platné a užitečné, dokonce i když je dnešní komunikace velice složitá. Tak se na ně podívejme, připomíná nám je web smartbrief.com.

1) Jasné argumenty (interpretace dat)

Rozhodování v byznysu je stále častěji založeno primárně na datech. Protože je však dat k dispozici až přespříliš, je zásadní umět data interpretovat.

Abyste přesvědčili své publikum, musíte dostupné důkazy (čísla a seznamy) vztáhnout k vašim osobním zkušenostem. Zároveň musíte mít na paměti, o co jde vašemu publiku a co je vlastně zajímá.

2) Emoční spojení

Každý očekává logické argumenty, rozhodnutí je však často založeno spíše na emocích. Proto v situaci, kdy potřebujete ostatní získat pro své návrhy, musíte vybudovat s publikem vztah.

Začněte úsměvy a očním kontaktem. Potom své argumenty napasujte na to, co si oni myslí a jaké oni mají zkušenosti. Obrázky, videa a osobní příběhy jsou dobrou cestou, jak vzbudit emoce, které potřebujete vyvolat.

Pokud můžete, zjistěte si, jak moc je vaše publikum nakloněno změnám. Váš návrh musí být tak trochu o tom, co dobře znají, aby se cítili v bezpečí – a na druhou stranu musí být takový, aby rozpoznali, že je třeba něco skutečně začít dělat jinak.

3) Důvěryhodnost

Věří vám? Nebo si myslí, že ve skutečnosti žádný expert nejste, nebo že jste v konfliktu zájmů? Pak musíte začít tím, že naleznete výchozí bod, který je společný vám i publiku.

V druhé části článku se zaměříme na novější strategie přesvědčování.

-jk-

Zdroj: SmartBlogs.com - síť odborných blogů
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartBlogs.com

Články v sérii

Aktuální

Získávání nových zakázek (1/2): Antická moudrost

Aktuální

Získávání nových zakázek (2/2): Nové strategie