Váš IT tým vás v této době potřebuje více než kdy dříve

Každý řeší během pandemie, jak podpořit psychiku zaměstnanců, kteří pracují na home office. IT týmy jsou dnes těmi, které patří mezi nejvytíženější. Zároveň jsou tito lidé stále velmi špatně nahraditelní. Zamezte jejich vyhoření a dejte jim potřebnou oporu.

Ilustrační snímek

Riziko vyhoření je obzvláště vysoké u IT pracovníků, z nichž většina má nyní mnohdy dokonce delší směny, aby zajistili, že jejich ostatní kolegové budou moci efektivně pracovat z domova. A pracovníci IT, kteří sami pracují z domova, čelí každodenním problémům při pokusech o nalezení rovnováhy mezi pracovními a rodinnými povinnostmi.

Zaměstnanci zvyklí pracovat v úzkých a agilních týmech se také mohou cítit izolovaní od svých kolegů. Namáhavá práce na dálku spojená s pandemickými a jinými stresory je škodlivá pro duševní i fyzické zdraví. Kromě dlouhodobých důsledků pro jednotlivce to ovlivňuje produktivitu a výkonnost podniku. Jak můžete svým technickým kolegům pomoci?

Nejprve se postarejte o sebe. Z fyzického hlediska je potřeba vaše IT specialisty podpořit, aby dodržovali zdravou stravu, spánek a nepodceňovali ani cvičení. Může to být banální, ale je skutečně důležité projevit zájem.

Buďte zranitelní. Vedoucí IT mohou destigmatizovat problémy duševního zdraví tím, že se sami otevřou svým týmům a budou společně sdílet věci, s nimiž se potýkají. Tato empatie posiluje sociální vazby.

Rozpoznejte varovné příznaky. CIO by se také měli naučit rozpoznávat příznaky stresu, úzkosti a deprese u svých lidí. Dejte na doporučení odborníků, najměte si třeba psychologa, který jim v tom pomůže.

Poslouchejte své zaměstnance. Zaměstnanci, zejména Generace Z a mileniálové, chtějí mluvit se svými zaměstnavateli o duševním zdraví více než kdy dříve. Ptejte se a naslouchejte. Obyčejné „Jak se máš?“ může skutečně udělat divy.

Nabídněte dostupné zdroje. Studie ukazují, že zaměstnanci chtějí, aby jejich zaměstnavatelé poskytovali více informací o podpoře a službách v oblasti duševního zdraví.

Omezte virtuální schůzky. Lidé nyní zasedají na více schůzkách než před pandemií. To však zaměstnance odvádí často od jejich skutečné práce, což má za následek, že budou pracovat do večera nebo o víkendech a zanedbají svůj volný čas a rodinné povinnosti. Zaměstnanci naopak potřebují prostor na to, aby svou práci mohli dokončit v běžném čase. Co třeba zavést „pondělky bez meetingů“?

 

-bb-

Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com