Pět problémů, kterým budete čelit, když nebudete u podřízených podporovat duševní zdraví

Někteří manažeři mají stále tendenci podceňovat důležitost podpory duševního zdraví u svých podřízených. A tento přístup se jim nevyplácí. Proč? Protože když nebudete podporovat duševní well-being u svých podřízených, budete muset čelit těmto následujícím pěti problémům.

Ilustrační snímek

Tento text vychází ze článku na webu Entrepreneur.com.

Vysoká fluktuace pracovníků

Pracovník, který se nestará o své duševní zdraví a který je vystavovaný stresu nebo nemožnosti řešit své případné duševní problémy, se dříve či později stane nespokojený. A taky dost možná brzy odejde. Pokud se nezajímáte o duševní zdraví podřízených, můžete očekávat, že se zvýší jejich fluktuace.

Pošramocená značka zaměstnavatele

To, že firma nebere ohledy na duševní zdraví svých pracovníků, může mít velmi negativní vliv na to, jak je firma vnímaná jako zaměstnavatel. Firmy s dobrou značkou zaměstnavatele jsou naopak ty, které mají péči o duševní zdraví pracovníků jako jednu ze svých priorit.

Snížená produktivita zaměstnanců

Pracovníci, kteří nemají vyvážený osobní a pracovní život a na které je pohlíženo spíše jako na stroje než na lidi, jsou vystaveni vyššímu riziku vyhoření. A navíc jsou dlouhodobě méně produktivní, než spokojení zaměstnanci, o jejichž psychickou pohodu je postaráno lépe.

Vyšší nemocnost

Psychická nepohoda ve výsledku znamená i vyšší nemocnost pracovníků. Nejedná se jenom o vyloženě psychické nemoci, ale i o psycho-somatické příznaky a fyzická onemocnění, způsobená sníženou imunitou zoufalých pracovníků.

Zhoršená flexibilita týmu

Tým, ve kterém nevládne psychická pohoda a jehož pracovníci jsou na pokraji vyhoření nebo jsou ve stresu, jen těžko může čelit nečekaným výzvám nebo krizím. I když se tedy nemusí za normálních okolností zdánlivě nic dít, tyto nedostatky se určitě projeví, jakmile bude tým muset čelit problémům.



-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com