3 příběhy, které by o sobě měla vyprávět každá firma

Díky příběhům můžete vytvořit sdílené zkušenosti, pocit sounáležitosti a společného cíle. Můžete také představit a vyjasnit firemní hodnoty, stejně jako nastavit očekávání.

Ilustrační snímek

Sdílený účel a společné cíle

Příběh firmy a komunity kolem ní vytváří sdílenou historii, pocit postupného pokroku a také oddanost a závazek dosáhnout určitého cíle. Klíčovou částí takového příběhu je zájem a ochota lidí sdílet jej a šířit dál. Tak se vám podaří provázat a napojit na sebe různé události, čímž vybudujete silný smysl v tom, co děláte, tvrdí článek na management-issues.com.

Nemůžete nahodile vytvořit příběh firmy a požadovat po svých lidech, aby jej přijali za svůj. Můžete však nastartovat proces, ve kterém se váš příběh vytvoří a vyvine. A co je nejdůležitější, váš firemní příběh by měl mít v určitých rysech nadživotní rozměr – musí inspirovat.

1) Počátek (příběh zakladatele)

V příběhu o tom, jak to všechno začalo, oslavujete zakladatele – je to tak trochu cesta hrdiny. Je zde prvotní vize a příběh, jak zakladatel musel překonávat překážky. V tomto příběhu se také často mluví o něčem obecně prospěšném, co chtěl zakladatel uskutečnit nebo čeho chtěl dosáhnout. Zakladatel měl nějaké unikátní vlastnosti a schopnosti, které by měly být zdůrazněny. Stejně tak podtrhněte i jeho vizi.

2) První vítězství

Abyste navázali na vizi zakladatele, musíte vyjmenovat počáteční úspěchy. Zakladatel opustil známé území a vstoupil do neznáma. Určitě tam byly nějaké překážky a výzvy. To je to, čím orámujete váš zakladatelský mýtus.

3) Příběh o tom, jak se to vše dává do pohybu

Tento příběh nyní zdůrazňuje to, jak každým dnem pracujete na uskutečnění oné vize. Pro silnou metaforu vám stačí klidně i jen pár slov. Lidé pak budou moci propojit své každodenní úsilí s tím základním účelem celé vaší společnosti. Tento příběh o nynějším úsilí propojuje lidi s jejich aspiracemi. A také povzbuzuje podnikatelského ducha v nich.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues