Všechny informace řešit nemůžete

Moderní život s sebou nese nekončící příval informací. Ať už se jedná o e-maily, vzkazy rozesílané pomocí Twitteru, instant messaging či SMS, stále více lidí si připadá jako oběť digitálního útoku. Některé tyto informace jsou však skutečně důležité - a právě v tom je ten problém. Vypněte všechny přijímače zpráv, a bude to totéž jako byste odešli z práce. Jak se tedy naučit efektivně pracovat s informacemi?

- Dostaňte pod kontrolu e-mail. Nezačínejte den e-mailem. Nastavte si e-mailového klienta tak, aby nestahoval zprávy automaticky nebo alespoň vypněte upozorňování na nové zprávy. Místo toho si vyčleňte pravidelnou dobu, kdy se budete věnovat elektronické poště. Zajistěte také, aby ostatní věděli, jaké e-maily chcete dostávat - stručné, jasné a pouze v případě, že spolu nemůžete mluvit osobně.

- Dejte prioritu svým prioritám. Začněte jasnými cíli, které si sepíšete. Priority si pak vyčleňujte v době, kdy jste odpočatí a máte čerstvou mysl. Pomoci vám může vizualizace myšlenek, například myšlenkové mapy.

- Přistupujte k informacím z neočekávaného směru. Složité informace se učte rozdělovat na menší podskupiny a podle toho rozvrhovat i svou práci. Výzkumy ukazují, že lidé mají velmi špatný odhad v tom, kdy dokončí svou práci, daleko lépe to však odhadují u druhých. Zkuste proto využít zkušeností někoho jiného.

- Dělejte méně. Více delegujte. Budete pak moci zpracovávat mnohem méně informací a získáte si větší důvěru okolí.

- Vypněte. Mnoho manažerů má pocit, že příval informací nemohou zavřít. Věří, že více informací jim pomůže k lepším rozhodnutím. Ve skutečnosti to však jen škodí jejich soustředění.

-kk-

Zdroj: BNET - americký server o managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BNET