Proč vaše firma nutně potřebuje docházkový systém?

Existuje milion důvodů, které vám firmy často tlačí do hlavy, pokud usilují, abyste začali využívat právě jejich systém. Stále dokola se omílají slova jako moderní, uživatelsky přívětivý, šetří čas. V konečném důsledku existuje jeden hlavní důvod, proč o nákupu nového nástroje uvažovat. A tím jsou peníze. V byznyse se téměř vše přepočítává na peníze. Každou investici si promýšlíte podle toho, kolik vám vydělá nebo ušetří. Je to nejdůležitější proměnná pro každého manažera, ředitele či majitele podniku.

TULIP dochazkovy system

Je proto klíčové, aby každý manažer, který rozhoduje o investicích, pochopil, že přechod na digitalizaci určitých častí procesů mu ušetří nemalé množství financí, a navíc získá konkurenční výhodu.

Docházkový systém je jedním z firemních nástrojů, které na první pohled žádné úspory nepřinášejí. Pravidelně do něj lijete určitou sumu peněz, ačkoliv doposud jste si vystačili s excelem, který je „zdarma“. Firmy si však docházkové systémy objednávají kvůli tomu, aby získaly přehled o zaměstnancích a splňovaly přísná nařízení Zákoníku práce. A i zde umíme dobře zhodnotit, jaký peněžní přínos zavedení docházkového systému má.

Takže, proč ve firmě zavést online docházkový systém?

1. Peníze – v podobě ušetřeného času HR týmu

Personalista má ve firmě asi nejvíc papírování a k tomu velkou zodpovědnost. Řeší zaměstnanecké smlouvy, dohody, vyplňuje podklady pro úřady. Jeden člověk by se z toho brzy zbláznil. Proto málokterá firma se desítkami nebo stovkami zaměstnanců mívá pouze jednoho personalistu. Pokud nechce majitel s rozšiřováním firmy neustále nabírat další nové personalisty, potřebuje jejich pravidelné úkony zautomatizovat, nebo přenést část odpovědnosti přímo na zaměstnance. Online docházkový systém řeší obojí.

Zaměstnanci se nahlašováním žádostí o dovolené, skenováním a nahráváním omluvenek do systému stávají zodpovědnými za svou pracovní docházku a její správnou evidenci. Přidáte-li k funkci docházky ještě vyúčtování služebních cest, máte další ze způsobů, jak po návratu z pracovní cesty přinutit „vašeho člověka“ správně zaevidovat všechny výdaje, aby nepřišel o vlastní peníze.

Personalista má dokonalý nástroj k motivaci lidí (ti navíc dostávají automatická upozornění o svých povinnostech na portálu, takže ani nemusí nikoho nahánět), na jehož přepočty se může zcela spolehnout. Netrápí se každý měsíc výpočtem nároků a sběrem mzdových podkladů – má je v systému a jedním klikem pak odešle do mzdového softwaru.

Výsledek? Ušetříte na mzdě dalšího pracovníka HR oddělení, která v ČR v průměru začíná na 26 000 Kč měsíčně.

2. Peníze – v podobě eliminace pokut

Inspektorát práce pokutuje firmy, které nedodržují Zákoník práce. HR oddělení, jenž musí každý měsíc manuálně kontrolovat docházku, opravovat, přepisovat a přepočítávat, je zahlcené a můžete se spolehnout, že občas udělá chybu. Nenakládejte jim takové břemeno, když nemusíte. Dopřejte jim automatizaci a odstranění manuálních zásahů. Povolte systému automaticky kontrolovat správnost dat, jejich soulad s legislativou a interními firemními směrnicemi. Toto umožňuje každý docházkový systém a je to jeho největší přínosem.

Výsledek? Klidná personalistka a úspora na pokutách za špatnou evidenci.

3. Peníze – v podobě předcházení problémů (jako např. COVID-19)

Samozřejmě, že pandemii nového koronaviru, který způsobuje onemocnění SARS-CoV-2 po celém světě, nikdo neočekával. Ale řídit byznys je jako řídit auto, vždy předvídejte situaci.
Digitalizace podniku vás umí připravit na různé situace a zmírnit nebo eliminovat jejich negativní dopady.

Mohou to být:

  • Problémy na pobočce, které přinutí zaměstnance dočasně pracovat z domu (vytopení prostor, požár, ale může jít i o pozitivní „komplikace“, jako stěhování do nových kanceláří).

  • Výpadek interních IT serverů.

  • Krádež, podvodné aktivity konkurentů.

  • Světová pandemie (chraň Bůh před další).

Firmy, které zavedly digitalizaci, měly s příchodem COVID-19 výrazně menší problémy s přesunem zaměstnanců na „home office“. Mnohé dokonce v průzkumech uvádějí, že pandemie téměř vůbec neovlivnila jejich výkony. Můžete to samé říci i vy?

Výsledek? Nezaskočí vás nečekané situace a neproděláte na zastaralé infrastruktuře.

4. Peníze – v podobě vyplácení platů a bonusů ve správné výši

Známe případy, kdy firma teprve po měsících přišla na to, že má ve výpočtech chybu a zaměstnancům vyplácela nepřiměřeně vysoké bonusy za přesčasy. Umíte si představit, jak nepříjemné musí být, oznámit takovou situaci zaměstnancům? Jak jim následně peníze strhávat z výplaty? Se spolehlivým systémem se podobným problémům vyhnete, nebo je aspoň minimalizujete.

Výsledek? Nepřijdete o peníze kvůli chybným výpočtům a vaše firemní reputace neutrpí před zaměstnanci.

 

Pokud stále nevidíte dostatek důvodů pro zavedení jednoduchého online docházkového systému i do vaší firmy, promluvte si se svou personalistkou. Jistě vám jich předloží dalších dvacet.

Cloud totiž není buducnost, je to současnost. A nepřejít se svými daty do cloudu znamená přešlapovat na místě, stagnovat. To si opravdu nemůžete dovolit.