Networking není prodej

Přemýšleli jste někdy o tom, proč je pro někoho snadné navazovat důležité kontakty, zatímco vy stojíte v rohu, popíjíte drink a doufáte, že k vám někdo přijde sám? Pak je na čase naučit se několik kroků, jak budování kontaktů zefektivnit.

- Neprodávejte. Budování kontaktů není prodej. Jde o potkávání lidí a zahajování obchodních vztahů, nikoli uzavírání obchodů.

- Připravte si krátkou řeč. Většina lidí si vytvoří názor o druhých během 10 až 15 vteřin. Naučte se proto tuto krátkou dobu využít. Když se vás tedy někdo zeptá, co děláte, řekněte něco jako: „Pomáhám firmám ušetřit peníze". Vybídnete tím k dalším otázkám, jakým způsobem toho dosahujete.

- Nejprve mluvte o druhých. Nemluvte jen o sobě. V první řadě se snažte klást otázky a zjistit o druhé straně co nejvíce. Místo vnucování své vizitky požádejte o tu jejich.

- Určete si své „velké ryby". Než půjdete na nějakou akci, snažte se předem zjistit, kdo tam bude. Pak si určete, kdo pro vás bude nejdůležitější.

- Ovládněte prostor. Buďte hostiteli, nikoli hosty. Hostitelé jsou ti, kteří řídí konverzaci, spojují účastníky dohromady. Aktivně se ptejte, zda se můžete přidat, většina lidí vás neodmítne.

- Vybírejte si správné akce. Choďte tam, kde můžete potkat lidi, kteří vás zajímají.

- Pozvěte na kávu. Cílem, kterého byste měli dosáhnout, není obchod, ale příští setkání s potenciálními partnery například nad šálkem kávy. Navrhněte proto schůzku k prodiskutování společných témat, na které budete mít více času a soukromí.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com