Nástup kreativní třídy

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Podnikovým Indiana Jonesům odzvonilo. Práskat bičem totiž umí každý, motivování zaměstnanců si však od vedení žádá zvláštní přístup. Chceme-li někoho motivovat, musíme mu v první řadě rozumět. Tento názor alespoň na nedávné konferenci serveru **BetterManagement** v Las Vegas vyjádřil významný americký profesor Richard Florida (Carnegie Mellon University), který se zabývá ekonomickým vývojem a napsal mimo jiné úspěšnou publikaci „The Rise of the Creative Class.“

Výkonní ředitelé, informační manažeři a další vedoucí pracovníci musejí podle Floridy pochopit, že ekonomický růst zajišťují zaměstnanci a jejich kreativita, nikoli nejmodernější technologické výdobytky. Úspěšný vedoucí pracovník pak ví, jak využít kreativitu svých zaměstnanců a dokáže tedy řídit to, co Florida nazývá „kreativní třídou“.

Kreativní třídu tvoří podle Floridy lidé, kteří používají své jedinečné vlastnosti ve prospěch firmy, ať už jde o programátory, hudebníky nebo spisovatele. Od roku 1980 se přitom počet osob této třídy jen v USA zdvojnásobil a tito lidé pobírají polovinu veškerých v Americe vyplacených mezd (jako celý průmysl a služby dohromady).

V minulých letech byla motivace zaměstnanců jednoduchá, stačilo nabídnout jim doživotní práci. Kreativní třídu již však materiálními hodnotami uplatit nelze. Nemotivují ji peníze ani akciové opce. Potřebuje vnitřní motivaci a pocit, že dobrovolně dělá to, co má ráda. Richard Florida takovou motivaci shrnuje do tří kroků:

- Nejprve dejte zaměstnancům odpovědnost a nabídněte jim úkoly, které pro ně budou výzvou.
- Pak jim poskytněte možnost jednat flexibilně a pracovat dle vlastního uvážení.
- Nakonec jim umožněte práci s jinými talentovanými lidmi.

**Datum vydání:** X/2003
Zdroj: SearchCIO.com - Novinky, trendy a odborné rady pro IT manažery a pracovníky.
Zobrazit přehled článků ze zdroje SearchCIO.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace