Klíčový zaměstnanec odešel. Co teď?

Ilustrační snímek

V jednom z nedávných článků jsme se zabývali tím, jak se správně zachovat ve chvíli, kdy vám klíčový zaměstnanec přinese výpověď. Nyní se pojďme posunout o krok dál. Zaměřme se na to, co dělat, když už dotyčný zaměstnanec skutečně opustí váš tým a zůstane po něm prázdné místo, které na první pohled vypadá děsivě. Pět následujících doporučení zveřejnil server Inc.com.

Nebojte se, že se vám položí firma

Zejména šéfové malých firem propadají zoufalství, že firma s odchodem klíčového člověka prostě musí skončit. Samozřejmě, nebude to jednoduché. Zvládli to ale jiní a vy to zvládnete také. A ještě získáte na práci svého týmu nový svěží pohled.

Mluvte s ostatními

Stejně jako vy by i zbývající členové týmu měli vědět, že dokážete jít dál. Budou se k vám obracet a vy je musíte ujistit, že odchod klíčového člověka zvládnete. Někdy bude třeba přesvědčit o tomtéž i zákazníky. Nezáleží na tom, že v hloubi své duše budete propadat panice, důležité je, aby jí nepropadli zaměstnanci a zákazníci.

Předejděte další takové situaci

Snažte se rozvíjet své lidi tak, aby se vzájemně dokázali zastoupit. Cross training může pro vaše lidi být nejen užitečný, ale také velmi zábavné vytržení z každodenní rutiny. Zaměřte se také více na dokumentování jednotlivých pracovních postupů.

Zjistěte důvod odchodu

Pokud si již odcházející zaměstnanec našel jinou práci, většinou jej nepřesvědčíte, aby zůstal. Než se však rozloučíte, měli byste s ním promluvit o příčinách jeho odchodu. Pomůže vám to zjistit, čemu se v budoucnosti vyvarovat. Lépe si také uvědomíte, že firma se vyvíjí a v různých obdobích potřebuje různé typy lidí.

Nepřestávejte hledat talenty

Rozhlížejte se kolem sebe, kde byste mohli najít nejlepší talenty do svého týmu. A nehledejte je jen ve chvíli, kdy o někoho přijdete, ale při každé možné příležitosti.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com