Jak vést produktivní porady

Manažer nejlépe zvýší produktivitu porad, pokud předem zná jejich účel a plánuje dopředu, takřka minutu po minutě. K lepší organizaci porad a tím i jejich lepšímu využití mohou posloužit následující tipy:

* Je třeba předem znát problém nebo téma, kvůli kterému se porada svolává. Jestliže to není nic příliš důležitého, je možné to prodiskutovat po telefonu nebo prostřednictvím e-mailu.
* Na poradu je důležité pozvat pouze osoby, které budou mít prokazatelně nějaký přínos pro výsledek celé porady. Měli bychom se vyhnout lidem, kteří se takzvaně „rádi poslouchají“ a jejichž příspěvky nejsou konstruktivní.
* Každý účastník porady by měl dopředu vědět, co se bude projednávat a v jakém pořadí. Je dobré si také pro všechny účastníky připravit určitou osnovu a všechny tištěné podklady.
* Během porady by manažer neměl příliš odbíhat od tématu a měl by se držet stanoveného rozvrhu.
* S klienty, kteří se nemohou dostavit, je vhodné naplánovat elektronickou poradu. Můžeme využít telekonference nebo webové porady.

**Datum vydání:** II/2002
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com