Jak řídit více priorit

Nikdo nemá na práci jen jednu věc. Útěchou nám může být, že máme tolik práce nejspíš proto, že nám lidé důvěřují. Problém však nastává ve chvíli, kdy jsme postaveni před více prioritních úkolů a je třeba najít řešení, jak je splnit všechny. Článek nabízí čtyři rady, jak řídit více priorit.

- V první řadě se soustřeďte na osobní rovnováhu. Lidský život se skládá ze sedmi základních oblastí, kterým je třeba věnovat vyvážené množství času a pozornosti. Konkrétně se jedná o oblast zdraví, rodiny, financí, intelektu, společnosti, profese a ducha.
- Denně rozvrhujte své aktivity. Věnujte každý večer alespoň půl hodiny plánování činností na následující den. Objektivně zvažte míru práce, kterou dokážete zvládnout.
- Projděte své úkoly a položte si otázku, zda je nezbytně nutné, abyste všechny plnili sami. Shledáte-li, že některé úkoly vaši účast nevyžadují, hledejte odpovědné osoby, kterým budete tyto úkoly delegovat.
- Určete si priority. Denní seznam úkolů by měl obsahovat zejména položky, které je nutné splnit. Bez určování priorit máme totiž tendenci plnit méně důležité úkoly, protože vyžadují méně času a bývají zábavnější.

-kk-
Zdroj: College Recruiter - Americký portál pro studenty a absolventy vysokých škol. Hledání zaměstnání, rozvoj kariéry.
Zobrazit přehled článků ze zdroje College Recruiter