Jak komunikovat s lidmi, kteří vás opravdu "štvou".

Článek vymezuje dvě základní situace, které v obchodním světě zvedají manažerům krevní tlak – první z nich je dodavatel, který nevykonal dobře svoji práci a nechce z tohoto stavu vyvodit rozumné řešení a důsledky. Výsledný produkt a odvedené dílo neodpovídá tomu, co jste zaplatili, druhá strana se však vymlouvá a nechce vám vyjít vstříc. I když si připadáte, jako byste „mluvili do dubu“, položit rozzlobeně telefon nebo zvyšovat hlas není příliš efektivní. Zkuste zůstat otevření a zvídaví – získejte potřebné informace položením několika otázek s otevřeným koncem – čím více porozumíte přístupu dodavatele, tím realističtějšího pohledu na věc budete schopni.

Podepřete své názory fakty – co je uvedeno v dokumentaci, ve smlouvě atd. Ujistěte se, že názor dodavatele na to, co je pro dodaný produkt s klíčové (např. kvalita, dodací lhůta), je shodný s vaším. Zaznamenejte si průběh rozhovoru do diáře. Než dodavateli zavoláte, proberte všechny možné reakce a odpovědi, jichž se můžete dočkat. Druhá situace nastává, je-li s úkolem, na němž zrovna pracujete, něco v nepořádku, ale nevíte, co to přesně je. Například pokles prodeje zboží za poslední měsíc na nulu. Cítíte se stresováni a zdá se vám nemožné problém vyřešit. Zásadou v tomto případě je – ptejte se.

Pokud se například pokoušíte zvýšit morálku zaměstnanců, položte své otázky právě jim - jaká taktika, jaký přístup by jejich morálku zvýšil. Zní to sice jednoduše, mnohdy nás však tato možnost napadne mezi posledními. Ptejte se tedy těch, kteří jsou na úkolu zainteresováni, všech, jichž se záležitost týká.
Zdroj: Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ivy Sea Online