Jak a čím opravdu motivovat?

Ilustrační snímek

Jak motivovat zaměstnance? Jejich pracovní úkoly můžete učinit zábavnějšími například tím, že do nich zapojíte prvek soutěže. Dalším účinným motivátorem jsou společné, skupinové cíle. Každému totiž obvykle záleží na jeho nejbližších spolupracovnících a na vztazích s nimi. Na několik zajímavých způsobů, kterými lze velmi účinně motivovat zaměstnance, upozornil web business2community.com.

Peníze, peníze, peníze… všechno není jen o nich

Ačkoliv peníze představují velmi silnou motivaci, rozhodně nejsou jediným motivačním faktorem. Motivaci prospívá každý životní milník a výročí, které se zaměstnancem oslavíte. Hodně motivuje i to, když necháte zaměstnance využít jeho talentu a osobnosti. Nikdy také nezapomínejte ocenit úspěchy a dobře dovedenou práci. Více motivovaní pracovat bývají i lidé, kterým byla umožněna flexibilní pracovní doba.

Gamifikace – aby práce bavila

Termín gamifikace znamená, že neherní aktivitu obohatíte o prvky hry tím, že přidáte nebo upravíte pravidla. Poté můžete motivovat účastníky třeba tím, že jim budete udělovat odměny nebo umožňovat vstup do nových úrovní a jejich postup jim odemkne nové možnosti v dané hře. Hlavním cílem tohoto konceptu je udělat rutinní a náročné pracovní úkoly aspoň o trochu víc zábavné. Když si zaměstnanci hrají, cítí se lépe a jsou motivováni k tomu věci dotahovat. Gamifikace se často zakládá na aplikacích a dalším softwaru. Takovou hru však nemusí být jednoduché vyvinout. Je k tomu třeba pečlivě naplánovat a správně celé zavedení hry provést, aby tato snaha přinesla nejlepší výsledky. Dále je nezbytné, aby zaměstnanci podobnou aktivitu chtěli a aktivita samotná musí být skutečně zábavná.

Skupinové cíle

Jak na motivaci týmů? Skvělou cestou je stanovit jim společné cíle a poté zavést pobídky, například ve formě finančních bonusů, ale klidně i ve formě nefinančních odměn. Klíčové je, abyste v lidech vzbudili touhu dosáhnout společného cíle… jednotlivci jsou poté silně motivováni, protože nechtějí zklamat své spolupracovníky. Chtějí se vyhnout zklamání a neúspěchu, který by byl znásoben počtem členů týmu, a proto se budou snažit o to víc, když neúspěch skutečně hrozí. Můžete stanovit i týdenní nebo měsíční ocenění v případě, kdy spolu soupeří více týmů. Využijte konkurence a soutěživosti. Jediné, o co se musíte postarat, je aby byla soutěživost pozitivní a přátelská.

Co se osvědčilo vám?

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com