Co skrývají návštěvníci obchodních výstav?

Úspěch prodeje na obchodních výstavách závisí na dvou faktorech. Prvním jsou nabízené produkty a schopnosti personálu. Druhý však nemá s vámi nic společného, vychází z postojů a tajemství návštěvníků. Ty silně ovlivňují rozhodování o nákupu a nejsou na první pohled viditelné. Článek shrnuje pět takových tajemství, které lze od návštěvníků výstavy očekávat.

- Netrpělivost. Představte si nákupčího, který přijel na výstavu z daleka a není zvědavý na dlouhé představování veškerých detailů vašich produktů. Pokud mu ukážete, co chce, za nízkou cenu, rád uzavře obchod a odjede. Chápat potřeby nakupujících je proto zásadní.

- Lenost. Snažte se veškeré nabídky formovat tak, aby byly uživatelsky příjemné a jednoduché. Nakupujícím se často nechce procházet webové stránky, zadávat kódy a vyplňovat formuláře, než budou moci produkt získat.

- Egoismus. Nakupující se zpravidla považuje za nejchytřejšího a nejdokonalejšího. Proto je důležité projevovat mu uznání. Využijte k tomu slev a bonusových nabídek.

- Nechuť k počítání. I v tomto případě platí pravidlo co nejjasněji formulovat nabídku. Nakupujícímu by mohlo dělat problém sečíst u sady produktů veškeré slevy a akční nabídky vyjádřené procentech. Raději mu sdělte rovnou, kolik ušetří celkově.

- Potřeba opakování. Nákupčí často zapomíná, co se o produktech dozvěděl již dříve. Neví, od kdy do kdy platila která slevová akce apod. Čím vícekrát zopakujete důležité informace, tím lépe. Neznamená to opakovat celou prezentaci, ale zejména termíny.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How