5 tipů, jak vylepšit pracovní prostředí v call centrech

Ilustrační snímek

K telemarketingu a k prodeji přes telefon se váže celá řada negativních předsudků, především co se týče nudnosti a monotónnosti zaměstnání v call centru. A přitom k tomu, aby práce v call centru nebyla rutinní, stačí málo. Server ICMI přinesl 5 tipů, jak udělat z call centra příjemné pracovní prostředí.

1. Narušte rutinu

Rutinní práce zhoršuje pracovní atmosféru a nakonec narušuje pracovní morálku i u těch nejlepších prodejců přes telefon. Abyste se těmto problémům vyhnuli, snažte se čas od času narušit rutinu call centra. Dobře fungují různé odlehčené soutěže, teambuildingové akce nebo udělování cen za splnění denního plánu.

2. Na 100 procent nelze jet stále

Protože i prodejci přes telefon jsou pouze lidé, mají i oni dobré a špatné dny. Respektujte u zaměstnanců call centra fakt, že nikdo nemůže jet pořád na plný výkon a každý občas není ve své kůži. Občasné výkyvy směrem dolu jsou normální i u těch nejlepších prodejců.

3. Rozdělte plány na menší části

Nastavení cílů je jistě motivační, ale ne pokud jsou cíle příliš dlouhodobé a vypadají nedosažitelně. Lepší je rozdělit plán na méně částí.

4. Školení

Důležité je, aby telefonní prodejci nespadli ve své práci do monotónnosti a aby se stále snažili aplikovat nové a nové postupy. To je možné pouze pokud se pravidelně účastní inspirativních školení a dostávají tak stále nové podněty k rozvoji.

5. Kariérní postup

Nejlepším motorem pro zaměstnance call centra je vidina, že mohou kariérně růst. Nastavte pevná a jasná pravidla pro kariérní postup a podpoříte tak optimismus a morálku celého týmu.

-mm-

Zdroj: International Customer Management Institute (ICMI) - web mezinárodní organizace sdružující profesionály v oblasti call center
Zobrazit přehled článků ze zdroje International Customer Management Institute (ICMI)