Úloha burzovních společností v novém ekonomickém prostředí

Burzy typu **B2B** připomínají své fyzické protějšky pouze na první pohled. I nadále je u nich patrná snaha o změnu struktury a o další rozvoj. Burzy **B2B** budou pracovat s nehmotnými produkty, jako je například intelektuální vlastnictví. Pokud však chtějí efektivně spolupracovat, budou muset vytvořit zcela nové obchodní modely.

Budování strategie jakékoliv burzy by mělo začít od investic do technologií a do integrovaných systémů. Kromě toho potřebují burzovní společnosti zhodnotit celkové nároky kupujících a prodávajících.

Většina burz začíná u marketingových informací o klíčových investorech a u jednoduchých způsobů komunikace s externími obchodními místy. Rozvoj burz se často orientuje na kompletní změnu funkčnosti. Cíl je změnit stávající postupy a strategie jednotlivých členů, maximálně využít „elektronické vazby“ mezi účastníky a zefektivnit jejich spolupráci.

Počet burz **B2B** se od roku 1999 dramaticky zvyšuje, a to i navzdory skutečnosti, že řada investorů přehodnotila svou strategii. Mnohé burzy uvedeného typu však neuspějí, neboť nedokáží přilákat správné účastníky.

**Datum vydání: III/2001**
Zdroj: Cap Gemini Ernst & Young - portál mezinárodní poradenské společnosti
Zobrazit přehled článků ze zdroje Cap Gemini Ernst & Young