Přenášení pravomocí - několik rad

Přenášení pravomocí a delegování zástupců je jedním z nástrojů efektivního managementu – nikdo nestíhá vše sám. Článek přináší několik rad, jak se vyhnout chybám při tomto způsobu vedení. Nejprve je nutno rozhodnout se, jaké úkoly chcete svěřit ostatním – nejde jen o svěření práce druhé osobě – v tomto případě dělá dotyčný něco, co je náplní vaší práce a odpovědnost nesete vy.

Ujasněte si, jaké výsledky očekáváte, co je podstatné pro splnění úkolu – pokud používáte specifický postup, seznamte s ním zaměstnance předem. Manažer musí určit míru zaměstnancovy odpovědnosti a ujistit se, že úkolu plně porozuměl. Stanoví také míru samostatnosti – o čem může delegát rozhodovat samostatně a k čemu potřebuje souhlas vedoucího (pravomoci by měly být takové, aby umožňovaly dokončení práce, ale nemohly způsobit problém – to se týká i rozpočtu.

Určete lhůtu, do kdy má být práce vykonána. V průběhu plnění úkolu na pracovních setkáních kontrolujte jeho průběh a pomáhá řešit obtížné situace. Někdy mívá delegát tendenci přenést úkol zpět na manažera, například pokud má obavy, že jej nedokáže splnit – v tom případě je třeba více s podat mu pomocnou ruku a posílit spolupráci a komunikaci.
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher