3 největší manažerské chyby ve vedení lidí

Ilustrační snímek

Více než třetina zaměstnanců má pocit, že se jejich manažeři chovají značně neefektivně. Právě s tímto zjištěním přišla nová studie Development Dimension International (DDI). Následkem toho uvádí 37 % zaměstnanců, že se právě díky tomu necítí motivováni odvádět skutečně kvalitní práci.

Co tedy manažeři dělají špatně? Podle studie DDI jde především o následující 3 chyby:

1. Je to práce, ne osobní spor.

Až 70 % zaměstnanců uvádí, že jejich manažeři nedokážou zachovat klid a poskytnout konstruktivní kritiku, když jsou nespokojeni s jejich výkonem. Většina dokonce tvrdí, že je v takových případech manažeři shazují. Jaký je tedy správný způsob jednání v podobných případech?

  • Chvalte veřejně, kritizujte v soukromí. Kolikrát nejde o to, co řeknete. Jde o to, kde a kdy tak učiníte.
  • Veďte lidi s uznáním. Ukažte, že jste na jejich straně a vážíte si jich. Pak je mnohem snazší diskutovat o zlepšení.
  • Dejte lidem pravomoc tím, že je požádáte o pomoc. Stará taktika, která dokáže zázraky, i když zaměstnanec podával chabé výkony. Stačí mu jen sdělit, že jeho pomoc skutečně potřebujete.

2. Zpětná vazba musí být oboustranná.

Více než polovina dotázaných měla pocit, že manažeři jejich potřeby nechápou. Kromě toho neměli možnost jim sdělit, co by jim ulehčilo práci. Mnoho zaměstnanců má navíc pocit, že jim není jasně řečeno, v čem by se mohli dále zlepšit. Manažerům může v této souvislosti pomoci následující:

  • Čtvrtletní emailová anketa. Umožněte zaměstnancům vyjádřit se konstruktivně k práci manažera v klíčových oblastech. Pochopitelně anonymně.
  • Měsíční koučování. Pravidelné povinné schůzky, kde se manažeři soustředí na zlepšování klíčových dovedností svých lidí.
  • Čtvrtletní hodnocení. Hodnocení se obvykle provádí ve firmách pouze jednou ročně. Čtvrtletní proces umožní řešení klíčových problémů dříve, než se skutečně vážně projeví na výsledcích firmy nebo oddělení.

3. Nehledejte si „oblíbence.“ Právě tohle je vnímáno jako třetí největší manažerský problém. Vedení věnuje svůj čas jen několika vyvoleným a zbytek oddělení ignoruje. Přestože je faktem, že 80 % výkonů odvede pouhých 20 % klíčových lidí, cílem managementu by mělo být zlepšování výkonů všech zaměstnanců. Zkuste následující úhel pohledu: Zlepší-li se každý o pouhých 5 %, budete šťastnější, tým bude motivovanější a celková produktivita firmy výrazně vzroste.

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com