Sociální média: Přehlížený zdroj talentů?

Restriktivní firemní pravidla a nedostatečné pochopení potenciálu sociálních médií jakožto nástroje pro získávání talentů znemožňují zaměstnavatelům efektivně využívat tento moderní kanál. Vyplývá to z globálního průzkumu mezi HR manažery, který provedl poskytovatel softwaru pro řízení talentů StepStone Solutions.

Tři z pěti organizací již sociální média v rámci své náborové strategie využívají a dalších 25 % to plánuje v blízké budoucnosti. 69 % respondentů však uvedlo, že jim v úspěšné implementaci brání nedostatečné povědomí o výhodách sociálních médií při náboru. 28 % vidí problém v tom, jak firmy blokují přístup k sociálním médiím.

96 % náborářů je přesvědčeno, že sociální média hrají důležitou roli v otázce hledání talentů po celém světě, zejména pak u vysoce žádaných dovedností jako, je vývoj aplikací pro mobilní zařízení nebo zkušenosti s řízením na rozvíjejících se trzích. Na kontakt prostřednictvím sociálních médií reaguje pozitivně 82 % uchazečů o zaměstnání.

Ve stejnou dobu byl zveřejněn i výzkum poskytovatele e-learningových řešení SkillSoft, který ukázal, že sociální média již nejsou jen doménou oddělení marketingu nebo PR pro zvyšování povědomí o značkách. Stále častěji se využívají i pro účely interní spolupráce. 49 % respondentů uvedlo, že jejich zaměstnavatelé používají sociální média ke sdílení informací mezi kolegy. 35 % potvrdilo zapojení sociálních médií do svých e-learningových programů.

-kk-

Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Zone