Konzistentní jednání
Nikdo nechce jednat s osobou, pokud si není jistý, jak bude reagovat na stejnou situaci v jiný den nebo s jinou osobou. Samozřejmě budou existovat různé úrovně řešení podobných situací, ale nechcete, aby se někdo cítil pozitivně nebo negativně vyčleněn. Je to všechno o rovnocennosti ve vašich povinnostech coby supervizora.
Být k dispozici
Je důležité, aby vaši zaměstnanci věděli, že jako nadřízený jste tu pro ně, když vás potřebují. Pravidelné osobní schůzky jsou skvělou příležitostí k poskytnutí zpětné vazby, vyslechnutí nápadů, pokrytí případných obav a řešení otázek, které vyvstanou. Toto by měl být jejich čas, tak jim dejte vědět, že jsou vaší prioritou.
Odpověď a zpětná vazba
Bez ohledu na to, jak s vámi zaměstnanci komunikují, je důležité, abyste jim neopomíjeli reagovat na jejich potřeby – ať už jde o doplnění odpovědi na otázku, na kterou jste prve neznali odpověď, nebo rozhodnutí, které jste museli promyslet. I když je to jen rychlý e-mail nebo krátký telefonát, který dá člověku vědět, že stále řešíte odpověď, pomůže vám udržet si důvěryhodnost.
Proaktivita
Předvídejte otázky a obavy, které vaši lidé mohou mít, než je nahlas vysloví. Promluvte si se svými zaměstnanci o tom, jak je můžete lépe podporovat na jejich pozicích, abyste jim usnadnili práci. Nezapomeňte požádat o zpětnou vazbu na svůj přístup, abyste se mohli naučit, jak svým lidem pomoci lépe vykonávat svou práci. Tato otevřená komunikační linka pomáhá vašim lidem cítit se bezpečněji.
Vysoká úroveň důvěry mezi nadřízeným a zaměstnanci vede nejen k lepšímu vztahu, ale často to znamená, že zaměstnanci jsou na svých pozicích více motivovaní a spokojení.
-bb-