Jak (ne)používat LinkedIn

Ilustrační snímek

Mnoho článků píše o tom, jak vytvořit marketingově co nejpřitažlivější profil na síti LinkedIn. Víte, jak se spojit s těmi nejvhodnějšími skupinami a jaká fotografie je pro váš profil nejlepší? Ano? A tušíte, co byste naopak dělat neměli? Pokud v odpovědi tápete, přečtěte si následující chyby, které zveřejnil server Business Matters.

1. Očekáváte protislužbu. Možnost přidávat někomu doporučení je skvělá. Tedy alespoň do té doby, pokud za vaše ohodnocení neočekáváte také jedno na oplátku. Lidé, kteří se skutečně navzájem dobře znají po profesionální stránce a ne jen jednostranně, je poměrně málo. Vaše doporučení by měla být upřímná, aniž byste očekávali něco na oplátku. Lidé, kteří vás respektují, vám tuto laskavost jistě rádi vrátí.

2. Čekáte na poslední chvíli. Budování vztahů není sériovým úkolem, kdy nová spojení kontaktujete až ve chvíli, kdy od nich něco potřebujete. Přemýšlejte do budoucna, kam se chcete dostat a kdo by vám ideálně měl k tomuto cíli dopomoci. Má svůj profesní profil na LinkedIn? Začněte budovat svou síť kontaktů co nejdříve. Komentujte příspěvky vytipovaných osob, naslouchejte jejich názorům. Rozhodně nebuďte lhostejní.

3. Zapomínáte, k čemu je LinkedIn určený. LinkedIn není Facebook nebo jiná, řekněme volnočasová, sociální platforma. Pokud rádi sdílíte různé materiály nebo komentujete jako zběsilí, uvědomte si, kdo si vaše počínání může prohlédnout.

4. Ignorujete vývoj. LinkedIn dnes poskytuje původní obsah od myšlenkových vůdců a umožňuje ostatním tyto osoby následovat, komentovat jejich posty nebo sdílet zveřejněné myšlenky. Aktuálně pouze tyto vlivné osoby mohou mít své následovníky a to jen díky tomu, že dokázali nejen vytěžit co nejvíce z daného nástroje, ale také plánovat, jak z něj získat co nejvíce i v budoucnosti. Dříve či později bude pravděpodobně možnost sledování aktivity osob zpřístupněna všem. Zvládnete si vybudovat svou značku?

5. Ignorujete sdílení. Nejjednodušší způsob, jak ukázat, že jste stále aktuální, je sdílení článků, blogerských příspěvků, videí a dalšího obsahu. Všechny tyto aktivity se navíc zobrazují ve vašem streamu, kde se i ostatní mohou dovědět něco více o vás, vašich zájmech a názorech.

6. Ignorujete profesní sítě vašich kontaktů. Lidé, se kterými jste ve spojení, vás mohou snadno dostat blíže k někomu dalšímu, kdo vás může opět představit dále a dále…

7. Jste příliš obecný. „Rád bych si vás přidal do mé profesní sítě na LinkedIn.“ Opravdu je to ta nejlepší věta, kterou se svému kontaktu můžete představit? Je pochopitelné, že jste zaneprázdnění, ale jistě najdete lepší úvodní větu k seznámení.

Jak úspěšný je váš LinkedIn profil?

-bn-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters