Výrobci aut a budoucí roky (2/2): Všechno je drahé

Do rozvoje zcela autonomních vozidel už výrobci aut investují ve velkém. Tato vozidla však stále ještě nemohou být používána v širším měřítku. Jsou zde nedořešené otázky ohledně odpovědnosti, pojištění, ale i morálky. Ty však na sebe mohou až příliš strhávat pozornost, zatímco jsou zde i jiné výzvy, varoval už předchozí článek.

Ilustrační snímek

Přesun na nové trhy bude nezbytností, protože prakticky veškerý růst automobilového odvětví se odehrává na rozvojových trzích. Jsou zde regionální odlišnosti a také poptávka po znatelně levnějších autech. Produktový design a marketing budou také vypadat jinak. Žádoucí bude i místní výroba… a to znamená další investice. A mimochodem, jsou tu ještě další 2 oblasti, které vysávají peníze.

1) Tvrdá regulace v USA i jinde

Zpřísňující se omezení emisí a spotřeby paliva jsme už zmínili i v předchozím článku. Splnit je není v USA vůbec snadné, protože tato regulace musí být dodržena u celé modelové řady. A právě v USA se kombinuje nízká cena paliva s preferencemi zákazníků, kteří chtějí nákladní auta a SUV.

Takové podmínky to výrobcům moc neulehčují. Zákazníci zde menší a efektivnější auta prostě nechtějí. Zlepšit spotřebu je drahé – a ceny nových aut jsou už tak vysoké. Navíc nikdo ani neví, jaká technologie nakonec bude ta ideální. Ke snížení nákladů a rozdělení rizik může pomoci navazování partnerství s ostatními.

2) Digitalizace zážitku z jízdy

Spotřebitelé mají rádi nové technologie – a také je chtějí. Varování před slepými místy, automatické brzdění před srážkou nebo automatický parkovací asistent jsou velmi populární. Nicméně návrh a výroba chytrých aut je poměrně drahá.

Jak z toho ven? Soustředit se na to svoje

Společnosti v automobilovém průmyslu se musí rozhodnout, co je jejich přednost a silná stránka. Potom do této oblasti mohou investovat, rozšířit ji a tak posílit své postavení – aspoň v dané oblasti.

-jk-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business

Články v sérii

Aktuální

Výrobci aut a budoucí roky (1/2): Je tu několik výzev

Aktuální

Výrobci aut a budoucí roky (2/2): Všechno je drahé