Úspěšný vedoucí umí komunikovat

Všechny problémy v zaměstnání jsou obvykle způsobeny nedostatky ve vzájemné komunikaci. Článek se zabývá zejména tím, jak by se měl šéf chovat ke svým podřízeným.

Nejprve je třeba si uvědomit, že není dobré udržovat se svými kolegy a podřízenými příliš blízký osobní vztah. Podřízení dokáží v obtížných situacích velmi často a velmi rychle zneužít slabých stránek vedoucího a obrátit je proti němu. Určitý osobní přístup je tedy nutný, ale není vhodné se bavit o příliš osobních věcech a sdělovat své pocity.

Tento odstup je nutný také proto, že usnadňuje situaci, kdy je vedoucí nucen své podřízené kritizovat a hledat případné řešení. Sem patří i otázka vykání a tykání na pracovišti – pokud nadřízený svým podřízeným vyká, sdělují se mu nepříjemné zprávy lépe.

Pro stálé zdokonalování svých vedoucích schopností je vhodné pořádat se všemi členy týmu porady, při kterých mohou otevřeně říci, co se jim na dosavadním vedení líbilo a co naopak nikoli.

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: Jobpilot.de - německé stránky společnosti Jobpilot s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Jobpilot.de