Tři principy úspěchu: Tipy, jak vést lidi, od amerického generála

Stanley McChrystal je čtyřhvězdičkový americký generál ve výslužbě. Zkušenosti týkající se motivace, produktivity, úspěchu a efektivní komunikace, které během své úctyhodné kariéry nabral, pak sesumíroval do tří základních principů, kterými by se měl řídit každý, kdo vede lidi. A tyto tři principy úspěšného leadershipu vám ukážeme v dnešním článku.

Ilustrační snímek

Generál McChrystal je bývalým vedoucím Joint Special Operations Command a velitelem International Security Assistance Forces (ISAF). A pro web Entrepreneur.com uvedl tři principy úspěšného leadershipu, které mu pomohly těchto kariérních úspěchů dosáhnout.

Jděte příkladem. A to každý den.

Vaši podřízení vás podle McChrystala sledují, jak každý den pracujete, jak se k nim chováte nebo jaké vyznáváte hodnoty. Když tedy po nich chcete, aby fungovali určitým způsobem nebo aby se drželi jistých pravidel a principů, ani zdaleka nestačí jim to jenom říkat nebo je to učit při specifických školeních. Musíte jim jít sami příkladem, a to doslova každý den a každou minutu.

Decentralizujte rozhodování.

Z pozice týmového vedoucího máte větší rozhodovací pravomoci (a tedy i větší odpovědnost), než vaši podřízení. Přesto je nutné, abyste rozhodování decentralizovali a dali svým podřízeným určitou volnost. Jinými slovy, nesmíte být mikro-manažer a musíte naopak svým pracovníkům dat jistou autonomii. Jedině tak bude váš tým skutečně flexibilní, bude moct organicky navyšovat svou efektivitu a učit se.

Přijměte chyby a poučte se z nich.

Podle generála McChrystala jsou dílčí neúspěchy součástí cesty k cíli. Ti lidé a ty organizace, které se chybám striktně vyhýbají nebo je zametávají pod koberec, postupně vytvoří nezdravé a toxické pracovní prostředí, kde se lidé bojí inovovat a kde se stejné chyby opakují pořád dokola. K chybám je proto lepší stavit se čelem a naučit se s nimi pracovat.

 

-mm-

 

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com