Umění kvalitní delegace: Jak efektivně předávat práci

Jednou z klíčových dovedností efektivního manažera je umění delegovat práci. Účinné předávání práce podřízeným vám umožní efektivně pracovat, rozvíjet členy svého týmu a soustředit víc svých sil na strategické plánování. Zde je několik tipů, jak delegovat práci.

Ilustrační snímek

Nebuďte přehnaně milí

Jak uvádí článek na Forbesu, při delegaci práce nesmíte být přehnaně milí. Tím, že se budete snažit nepůsobit příliš autoritářsky, se totiž můžete dostat do situace, že vaše instrukce budou příliš vágní a že dojde k nedorozumění. Mluvte proto jasně a k věci.

Jasně řekněte, jak si představujete výsledek

Při předání práce musíte jasně a zcela srozumitelně vysvětlit, co je cílem. Tedy jak by měl vypadat výsledek. Použijte, pokud možno, konkrétní čísla a exaktní data.

Nezapomeňte průběžně s podřízeným komunikovat

Předáním práce celá záležitost nekončí. Nespoléhejte na to, že předání vzájemných očekávání proběhlo bez problému a že teď už není potřeba nic kontrolovat. Pravidelně se s daným podřízeným potkávejte, získávejte od něj zpětnou vazbu a otevřeně s ním komunikujte.

Dejte podřízenému prostor dosáhnout cíle podle svého

To, že podřízenému předáte práci, neznamená, že byste mu neměli nechat prostor pracovat podle svého vlastního tempa a stylu. Při delegaci práce byste měli vysvětlit kýžený cíl a pak už nechat podřízenému možnost dosáhnout jej podle svého.



-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com