Proč stále odkládáte své úkoly?

Víte, co všechno máte udělat, ale stále se vám to nějak nedaří. Na konci dne se cítíte vyčerpaně, i když jste udělali mnohem méně věcí, než jste mohli. Rostoucí stres vás odvádí od práce na vašich úkolech tím, že vás nutí bát se neúspěchu. Najednou nevíte, kde začít, a tak stále odkládáte začátek a dostáváte se do začarovaného kruhu. Tuto situaci zažil asi každý z nás. Proč se to stává a co s tím můžeme dělat? Odpovědi na tyto otázky přinesl blog Time Management Ninja.

Ztráta důvěry ve vlastní schopnosti

Změnit své neproduktivní návyky jste se snažili už mockrát, ale nikdy se to nepovedlo. Máte tedy pocit, že to nepůjde ani nyní. Pochyby jsou přirozené, pokud se však nebude snažit, nikdy nic nezměníte. Nezbývá než pokusit se znovu.

Nejrůznější vyrušení

Nedokážete se soustředit, protože vás rozptyluje internet, mobilní telefon, místnost plná lidí, vaše plány nesouvisející s prací... Jediná možnost, jak překonat tento problém je eliminovat rušivé prvky na minimum. Zkuste začít u telefonu, přečtěte si článek Zbavte se závislosti na mobilním telefonu.

Moc přemýšlení

Zkuste se objektivně podívat na to, kolik času trávíte přemýšlením o tom, co budete dělat, místo abyste to začali skutečně dělat. Žádný ideální okamžik, kdy začít neexistuje. Nikdy nebudete mít všechny informace a nikdy nezmizí riziko, že uděláte něco špatně. Musíte prostě začít. Soustřeďte se na přítomnost.

Jednoduché úkoly

Když máte před sebou velký a těžký úkol, snažíte se jej co nejvíce oddálit. Místo toho se věnuje jednoduchým a méně důležitým úkolům nebo si hledáte nejrůznější nesmyslné činnosti, jen abyste nemuseli začít s obtížným úkolem. Jediným výsledkem tohoto postupu je však sílící stres a pocit viny. Držte se proto pravidla dělat ty nejtěžší věci hned ráno. Zachovejte pozitivní přístup a myslete na to, že čím dříve budete mít nepříjemný úkol za sebou, tím lépe se budete cítit.

Špatné organizační dovednosti

Chybí vám každodenní pracovní rituály, neumíte si vymezit priority a zpracováváte své úkoly tak, jak vám přijdou pod ruku. V tom případě vám doporučujeme, abyste si přečetli článek Pravidla řízení času, o kterých se nediskutuje a pokračovali dalšími tipy v sekci Time Management.

-kk-

Zdroj: Time Management Ninja - praktické tipy pro řízení času
Zobrazit přehled článků ze zdroje Time Management Ninja
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace