Pracuje váš tým na dálku? Zde je pět tipů, jak být co nejefektivnější

Aktuální doba přináší mimo jiné i další novou vlnu práce na dálku. Řada pracovníků pracuje na home office a mnoho týmů tak pracuje úplně vzdáleně nebo hybridně. Vést takový tým samozřejmě má svá specifika, a tak se v dnešním článku podíváme na to, jaké postupy byste měli vy a váš tým zvolit, abyste pracovali jako celek co možná nejefektivněji.

Aktivní komunikace je klíč

Jak uvádí server Management Issues, klíčem k úspěchu celého týmu je komunikace. A při práci na dálku to platí dvojnásob. Jasně určete komunikační kanály, buďte v aktivním spojení se svými podřízenými a zajistěte, že i oni budou v soustavném spojení mezi sebou navzájem.

Kvalitní time management

Poučte dostatečně své podřízené o nutnosti kvalitního time managementu, který je při práci z domova dvojnásob důležitý. Aby pracovník pracoval efektivně, musí si rozdělit svůj den na časové úseky, každému úseku přidělit jednu hlavní aktivitu a na tu se během dotyčného úseku zaměřovat.

Přestávky a tiché hodinky

Občasné přestávky jsou při práci z domova důležité. Zvažte, jestli byste u vás v týmu neměli zavést „tiché hodiny“, například mezi dvanáctou a třináctou hodinou, kdy je zakázáno komukoliv z týmu volat nebo psát.

Videohovory

Videohovor je skvělý způsob, jak nahradit reálnou konverzaci. Dodejte svým podřízeným možnost využívat kvalitního softwaru pro videohovor na dálku a organizujte porady i setkání vzdáleně.

Psychické rozpoložení podřízených

Při práci na dálku, kdy nejste z pozice manažera tak často v přímém kontaktu se svými podřízenými, je lehké nevšimnout si, že na tom některý z členů vašeho týmu není dobře psychicky. Vyčleňte si dostatek času na individuální komunikaci s jednotlivými podřízenými a vnímejte, jak jsou na tom, a naslouchejte jejich názorům.

 

-mm-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues