Is your team working remotely? Six tips on maximum efficiency

Pracuje váš tým na dálku? Zde je pět tipů, jak být co nejefektivnější

The current situation is bringing a new wave of remote working. Many employees are on home office and many teams are operating either completely remotely or in hybrid mode. Leading such a team is a challenge in itself, which is why this article looks at some methods you and your team should follow in order to work as efficiently as possible.

Active communication is key

As Management Issues states, communication is key to the success of the whole team and this applies especially when working remotely. Clearly define communication channels, be in active contact with subordinates and ensure they too keep in contact with one another.

Quality time management

Be sure to educate your employees about the necessity of quality time management, which is even more crucial when on home office. In order for an employee to work efficiently, they must divide their working day into blocks, then assign each of the blocks one main activity and focus on it within the given time frame.

Breaks and silent hours

Regular breaks are important when on home office. Consider having "silent hours" in your team, for example between noon and 1 p.m., during which it is forbidden to call or write to another team member.

Videocalls

Videocalls are a good substitute for a face-to-face meeting. Provide your employees with the possibility of using quality software for remote videocalls and organise meetings and social events remotely.

Mental state of team members

When working remotely, you as the manager are less in direct contact with your employees and it is easy to miss the fact a team member is not doing too well in terms of mental health. Devote enough time to individual communication with employees, paying attention to how they are doing and what they are saying.

 

-mm-

    Pracuje váš tým na dálku? Zde je pět tipů, jak být co nejefektivnější

    Aktuální doba přináší mimo jiné i další novou vlnu práce na dálku. Řada pracovníků pracuje na home office a mnoho týmů tak pracuje úplně vzdáleně nebo hybridně. Vést takový tým samozřejmě má svá specifika, a tak se v dnešním článku podíváme na to, jaké postupy byste měli vy a váš tým zvolit, abyste pracovali jako celek co možná nejefektivněji.

    Aktivní komunikace je klíč

    Jak uvádí server Management Issues, klíčem k úspěchu celého týmu je komunikace. A při práci na dálku to platí dvojnásob. Jasně určete komunikační kanály, buďte v aktivním spojení se svými podřízenými a zajistěte, že i oni budou v soustavném spojení mezi sebou navzájem.

    Kvalitní time management

    Poučte dostatečně své podřízené o nutnosti kvalitního time managementu, který je při práci z domova dvojnásob důležitý. Aby pracovník pracoval efektivně, musí si rozdělit svůj den na časové úseky, každému úseku přidělit jednu hlavní aktivitu a na tu se během dotyčného úseku zaměřovat.

    Přestávky a tiché hodinky

    Občasné přestávky jsou při práci z domova důležité. Zvažte, jestli byste u vás v týmu neměli zavést „tiché hodiny“, například mezi dvanáctou a třináctou hodinou, kdy je zakázáno komukoliv z týmu volat nebo psát.

    Videohovory

    Videohovor je skvělý způsob, jak nahradit reálnou konverzaci. Dodejte svým podřízeným možnost využívat kvalitního softwaru pro videohovor na dálku a organizujte porady i setkání vzdáleně.

    Psychické rozpoložení podřízených

    Při práci na dálku, kdy nejste z pozice manažera tak často v přímém kontaktu se svými podřízenými, je lehké nevšimnout si, že na tom některý z členů vašeho týmu není dobře psychicky. Vyčleňte si dostatek času na individuální komunikaci s jednotlivými podřízenými a vnímejte, jak jsou na tom, a naslouchejte jejich názorům.

     

    -mm-

    Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues