Povídání o rozhodování a hierarchii v podniku

Autor článku popisuje konverzaci, kterou vedl se dvěma odborníky na téma rozhodování ve firmách a hierarchie. Každý z oněch dvou měl jiný názor. Jeden tvrdil, že by rozhodování měl mít na starosti jen jeden člověk, druhý tvrdil, že projekty jsou mnohdy tak složité, že se neobejdou bez týmové spolupráce.

Je pravdou, že žádný vedoucí pracovník nemůže fungovat izolovaně. Má okolo sebe mnoho poradců a odborníků, s nimiž se může poradit. Tím mu však také některé důležité informace utíkají takřka mezi prsty. U velkých organizací se to stalo skutečným problémem – znalosti a informace jsou rozmístěny po celé firmě a neexistuje možnost jejich integrace.

Čím více se mění ekonomická situace a okolní svět, tím více se mění i pojem „šéf“. Tradiční model firmy, kde šéf rozhoduje o všem, pomalu upadá a je nahrazován spíše osobním vedením. Kvalitní vedoucí se pozná podle své schopnosti přesvědčit druhé a případně uznat, že druzí mají pravdu.

**Datum vydání:** IV/2002

Zdroj: Financial Times - portál předního britského deníku Financial Times
Zobrazit přehled článků ze zdroje Financial Times