Mýtus č. 1: Peníze a benefity jsou ty zdaleka nejdůležitější motivátory
Jak upozorňuje web CustomerThink, navzdory představám mnohých manažerů nemusí být peníze a benefity hlavní motivátory, proč pracovník v dané firmě pracuje a nehledá si nové místo. Důležitější roli totiž může hrát pocit z dobře odvedené práce, smysluplnost práce, dobrý kolektiv, kvalitní vedení nebo atraktivní značka zaměstnavatele.
Mýtus č. 2: Když je nějaký problém, podřízení se ozvou
Ano, existují lidé, kteří nemají problém svému nadřízenému ihned oznámit, co je trápí. Ale je jich výrazná menšina. Drtivá většina pracovníků si nechává problémy a námitky pro sebe, případně je nevyjadřuje tak důrazně, aby bylo jasné, že se u nich jedná o skutečný problém. Proto je nutné, aby manažer na pravidelných individuálních schůzkách udělal maximum pro to, aby tyto nevyřčené problémy odkryl.
Mýtus č. 3: Existuje jeden manažerský přístup, který vyhovuje všem podřízeným
Všichni jsme unikátní a jeden přístup nikdy nemůže vyhovovat všem. Skutečně efektivní manažer by proto měl být flexibilní a měl by svůj manažerský a komunikační styl upravovat podle toho, s kým ze svého týmu zrovna interaguje.
Mýtus č. 4: Péče o spokojenost zaměstnanců je především úlohou HR oddělení
HR oddělení mívá velmi omezené možnosti, jak ovlivnit spokojenost pracovníků. Naprosto klíčovou úlohu ve spokojenosti zaměstnanců totiž hraje vždy jejich nadřízený. To právě jeho přístup rozhoduje o tom, jak je pracovník spokojený, jestli je motivovaný a případně jestli nepomýšlí na odchod jinam.
Mýtus č. 5: Když pracovník není v kanceláři, tak nepracuje
Tento mýtus se naštěstí postupně vytrácí, nicméně stále se s ním můžeme setkat. Mnozí zatvrzelí odpůrci home office a práce na dálku si neuvědomují, že pokud by se zaměstnanec chtěl „ulívat“, může tak většinou stejně dobře činit i v kanceláři.
-mm-