Pět dobrých důvodů, proč by měl manažer umět vyprávět příběhy

Být dobrým vypravěčem je nutný předpoklad, který bychom předpokládali asi spíše u komika, herce, oddávajícího nebo spisovatele. Dobrým vypravěčem by ale měl být i každý manažer. Proč? Zde je pět dobrých důvodů.

Ilustrační snímek

Tyto důvody, proč být dobrým vypravěčem, přinesl server Management Today.

Předání společné vize týmu

Každý tým, aby byl úspěšný, potřebuje nějakou vizi. Jakýsi cíl, za kterým se může ubírat. Pouze manažer, který je zároveň dobrým vypravěčem a umí tuto zářnou budoucnost a cíle týmu dobře popsat, dovede tuto vizi svým podřízeným náležitě předat.

Vytváření vztahů s podřízenými

I když by manažer nikdy neměl být s podřízenými vyloženě dobrý kamarád, musí umět dobře komunikovat a musí si s podřízenými umět vypěstovat dobré, byť profesionální vztahy. Efektivní komunikace je hodně o vyprávění příběhů. A když umí manažer dobře vyprávět příběhy, dovede své podřízené zaujmout, působí charismaticky a je tak schopen se členy svého týmu navázat kvalitní a pevné vztahy.

Budování vlastní manažerské kariéry

Vypravěčské umění je naprosto klíčové při budování vlastní kariéry. A to platí i pro manažerskou sféru. Každý dobrý manažer by měl umět vyprávět svůj příběh – jak začínal, jak se vypracoval, co je jeho vize a proč zrovna on se hodí na manažerskou pozici. Tuto schopnost vyprávět pak dotyčný člověk může velmi efektivně využít jak ve výběrových řízeních, tak i při budování své sítě kontaktů.

Předávání principů firemní kultury

V neposlední řadě je vyprávění příběhů nutné pro předávání myšlenek a zásad firemní kultury podřízeným. Manažer funguje jako prodloužená ruka management firmy a měl by předávat svým podřízeným celofiremní zásady a priority. A právě k tomu využije vypravěčské umění.

 

-mm-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today