Tips for motivating a team towards better collaboration

Tipy, jak motivovat váš tým k lepší spolupráci

Unity is strength. If team members play solo and struggle to collaborate, your team will never reach its full potential, no matter how skilled or efficient its individual members are. If you notice that collaboration within your team is lacking and the sense of belonging needs reinforcing, here are some ways to go about it.

Organise workshops and brainstorming sessions to address challenges your team faces

As suggested in an article on Entrepreneur.com, teamwork can be strengthened by seeking solutions collectively. When your team faces a challenge or is assigned a new project, organise a team workshop to approach the issue together and allow your employees to contribute their ideas on how to handle it.

Identify where team communication breaks down

Review your communication channels and processes. Find out where communication is failing or is redundant. Simplifying and optimising communication processes will bring you one step closer to better overall collaboration.

Assign tasks to pairs or groups instead of individuals

Stop delegating tasks to individuals and start assigning them to pairs or small groups. Each member of these pairs or groups should share equal responsibility for completing the task. This will encourage cooperation among subordinates and establish a solid foundation for future teamwork.

Enable colleagues to become better acquainted

Don't underestimate the importance of informal interactions in fostering willingness to collaborate on a professional level. Allow subordinates the opportunity to connect personally, even if they have been working together for years. Use team-building activities or other forms of social gatherings which encourage conversation about non-work topics.

 

-mm-

 

    Tipy, jak motivovat váš tým k lepší spolupráci

    V jednotě je síla. A pokud jsou členové vašeho týmu „sólisté“ a mají problém spolupracovat, váš tým nikdy nedosáhne svého maximálního potenciálu. A to nehledě na to, jak odborní a efektivní jsou jeho jednotliví členové. Pokud vidíte, že ve vašem týmu spolupráce drhne a pocit sounáležitosti by potřeboval podpořit, zde je několik rad, jak na to.

    Organizujte workshopy a brainstormingová setkání ohledně problémů, kterým váš tým čelí

    Jak radí článek na webu Entrepreneur.com, spolupráci je vhodné podnítit společným hledáním řešení. Když váš tým čelí nějakému problému nebo je vám například předán nový projekt, zorganizujte týmový workshop, ve kterém se na tuto výzvu podívate jako celý tým dohromady a během kterého budou moct vaši podřízení přicházet s nápady, jak si s danou výzvou poradit.

    Zjistěte, kde drhne vaše týmová komunikace

    Projděte si vaše komunikační kanály a procesy. Zjistěte, kde komunikace vázne a selhává. Nebo kde je naopak přebytečná. Když zjednodušíte a optimalizujete vaše komunikační procesy, jste hned o krok blíže k lepší celotýmové spolupráci.

    Zadávejte plnění úkolů dvojicím nebo skupinám, ne jednotlivcům

    Pracovní úkoly přestaňte delegovat jednotlivům, ale dvojicím a skupinám. Všichni členové těchto dvojic nebo skupin budou také za splnění úkolů mít stejnou odpovědnost. Donutíte tak své podřízené, aby spolupracovali, a nastavíte tak dobrý základ další spolupráci i do budoucna.  

    Dovolte kolegům, aby se lépe poznali

    Nepodceňujte důležitost neformálního setkávání v ochotě zaměstnanců spolupracovat na pracovní úrovni. Dejte proto podřízeným možnost se lidsky poznat, a to i těm, kteří spolu pracují třeba i dlouhá léta. Využijte k tomu team-buildingové aktivity nebo jiné formy setkávání, které podněcují diskuzi o nepracovních tématech.

     

    -mm-

     

    Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
    Štítky: Leadership