Odcházejí od vás ti nejlepší? Proč asi...

Odchod nejlepších pracovníků je pro manažera vždy špatná zpráva a situace. Bývá totiž velmi drahý a má zásadní vliv na fungování celého týmu či firmy. Manažeři často obviňují z odchodu svých nejlepších lidí různé okolnosti, jako je například ekonomická situace, ne nadarmo se však říká, že lidé neopouštějí svou práci, ale své manažery. Většině odchodů proto mohou manažeři sami zabránit.

Organizace vědí, jak důležité je mít motivované a angažované zaměstnance, většina z nich však nedokáže zajistit odpovědnost manažerů za to, aby je skutečně měly,“ upozorňuje odborník na emoční inteligenci Travis Bradberry v nedávném článku na LinkedIn Pulse. Shrnul také následující příklady chybného chování manažerů, které vedou jejich nejlepší lidi k odchodu.

Příliš velký objem práce

Máte tendenci navalovat na své nejlepší lidi stále více práce? To je v pořádku jen tehdy, pokud se s rostoucím objemem práce zvýší i jejich postavení ve firmě.

Chybějící uznání

Skvělé pracovní výkony nejsou samozřejmost. I vysoce motivovaní zaměstnanci chtějí slyšet pochvalu a být za svůj přínos oceněni. Zjistěte, jaká forma uznání nejlépe vyhovuje konkrétním jedincům.

Nedostatečný rozvoj

I talentovaní a vysoce výkonní zaměstnanci by měli mít možnost dále rozvíjet své dovednosti. Nemohou a neměli by se řídit sami. Vaším úkolem je sdílet s nimi zpětnou vazbu.

Nezájem o zaměstnance

Manažer by měl s podřízenými mít nejen profesionální, ale i lidský vztah. Jinak spolu mohou jen těžko trávit každý den.

Nesplněné sliby

Manažer, který plní své sliby, má důvěru a úctu svého okolí. Pokud neplní to, co slíbí, vnímá jej okolí jako falešného, bezcitného a bez respektu.

Špatný výběr zaměstnanců

Tvrdě pracující zaměstnanci chtějí mít kolegy stejných kvalit. Jestliže manažer přijímá nebo povyšuje špatné lidi, odchod těch nejlepších nebude trvat dlouho.

Chybějící podpora nadšení zaměstnanců

Talentovaným lidem nechybí nadšení, které by jim nadřízení měli pomoci realizovat prostřednictvím zajímavých pracovních příležitostí. Striktní zaměření pouze na úzký okruh pracovních úkolů a postupů může být na škodu.

Chybějící podpora kreativity

Ti nejlepší pracovníci mají přirozený zájem neustále něco měnit a zlepšovat. Pokud jim to manažer neumožní, omezí tím nejen je, ale i sám sebe.

Nedostatečné výzvy

Dobrý manažer klade před své lidi výzvy pro dosažení věcí, které se zprvu zdají být nedosažitelné. Nenechá je pracovat jen na nudných a jednoduchých úkolech.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace