Mnoho pracovníků zná tu situaci, kterou popisuje autor článku. Zúčastnil se firemní porady, na které byl doslova uvězněn dvě úmorné hodiny. Jednoduše měl pocit, že fyzikální zákony přestaly fungoval a čas se v průběhu porady zastavil. Jeho účast byla zcela zbytečná, pouhá ztráta času. Výzkumy uvádějí, že pracovníci stráví na poradách v průměru asi 500 hodin ročně. Jak ovšem dodává autor článku, nikdo dosud nespočítal, kolik aspirinů musejí přitom zkonzumovat, aby na poradách vydrželi.
Porady je třeba organizovat tak, aby účastníky neokrádaly o drahocenný čas, nýbrž jim skutečně něco dávaly. Účastníci by na poradách měli být produktivní, měli by mít zájem diskutovat o daném problému a nikoli si stále ve svém zápisníku překreslovat architektonickou podobu své zahrádky. Základem organizace produktivních porad jsou následující kroky:
- Jestliže nemáte jasný důvod k pořádání porady, nepořádejte ji.
- Respektujte připravenou agendu, neberte ji však smrtelně vážně.
- Nesvolávejte porady za účelem diskuse o věcech, které jsou již předem rozhodnuty.
- Uvědomte si důležitost vedení dialogu a skutečně jej na poradách veďte.
- Sledujte své projevy na poradách. Nemluvíte příliš dlouho? Nezdržujete? Nasloucháte ostatním?
- Každou poradu ukončete zhodnocením dosavadního vývoje firemní situace a diskusí o možnostech zlepšení.
- Zbytečně porady neprodlužujte.
Article source Better Workplace Now - server amerického konzultanta Toma Tereze s tipy pro lepší pracoviště