Nebojte se nebýt tak vážný, zvlášť, když jste šéf

Ranjith Kumaran získal reputaci šéfa, který často žertuje na vlastní účet. Tento 32letý zakladatel firmy YouSentIt, která uživatelům umožňuje posílat rychle velké soubory, věří, že humor je způsob, jak vytvářet pouta s lidmi a propagovat pozitivní pracovní prostředí. A není sám.

Jedna studie například naznačuje, že by lídři měli brát humor velmi vážně. Je na pracovišti často bohužel vnímán jako něco zbytečného, dokonce rušivého. Z průzkumu ale vyplývá, že humor hraje důležitou roli při napomáhání lidem komunikovat efektivně a při upevňování lidských pout.

Další nedávná studie poukazuje na to, že „společenské klení“ slouží podobně díky své schopnosti posilovat kamarádské vztahy.

Jsou takové techniky vždy vhodné pro každé pracoviště? Někteří lídři si nesprávně myslí, že sdělováním humorných příběhů si podryjí svoji autoritu. Lidé ale milují, když si ze sebe někdo umí udělat legraci. Je to znamení jistoty a bezpečnosti a ukazujete tak lidem, že nejste jen ten, kdo zadává úkoly. Existují přirozeně meze, za které není radno chodit.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com