Máte důvěru svých podřízených?

Ilustrační snímek

Určitě to znáte jako zaměstnanec. Máte šéfa, který dělá očividné chyby v řízení a motivaci svých lidí, ale nikdo včetně vás mu to neřekne. Jak to pak má ale zjistit? Jako manažer si možná myslíte, že se vás tento problém netýká. Jste si ale opravdu jisti? Co když jen všichni mlčí a za jejich úsměvy se skrývá nedůvěra a pohrdání? Možná je jen otázkou času, než někomu z vašich lidí bouchne kotel a vy se dozvíte, že máte k dobrému šéfovi opravdu hodně daleko.

Pokud chcete takovému zjištění předejít, zaměřte se na následující manažerské chyby, na které upozornil sever Entrepreneur.com. Na první pohled mohou vypadat jako chyby, jichž se dopouštějí jen začínající manažeři, praxe však jasně ukazuje, že s nimi bojují i šéfové, kteří ve svých křeslech sedí již dlouhé roky.

1. Odměňujete nepodstatné věci

Pamatujte si, že lidé dělají to, za co jsou odměňováni. Vaším úkolem je proto identifikovat výsledky, které jsou podstatné, a na ty se soustředit. Pokud například sledujete se stopkami v ruce, kdo kdy chodí do práce a z práce, dáváte tím jasně najevo, že více než výsledky vás zajímají hodinky.

2. Neumíte naslouchat

Když za vámi přijde zaměstnanec s určitým problémem, neměl by se dočkat toho, že budete dělat vše ostatní, jen ne jej poslouchat. Přitom stačí vypnout e-mail, odložit telefon, zavřít dveře a chvíli mu věnovat plnou pozornost.

3. Vydáváte úspěchy týmu za své vlastní

Kdykoli se můžete blýsknout před nadřízenými nebo klienty, upozorňujete sami na sebe. Vaši lidé si toho stoprocentně všimli. Dobrý manažer by si měl dávat pozor na lidi, kteří dokáží prezentovat výsledky své práce lepší, než ve skutečnosti jsou. A měl by si také dávat pozor, aby se tak nechoval on sám.

4. Stěžujete si na všechny a všechno

Možná si neuvědomujete, že váš přístup k lidem a práci je nakažlivý. Nálada v celém týmu může být přímým důsledkem vašeho chování. Zkuste pozitivní přístup a uvidíte ten rozdíl.

5. Vyzrazujete důvěrné informace

Žádný zaměstnanec, natož manažer, by nikdy neměl mluvit o věcech, které se ve firmě dozvěděl důvěrně. Důsledkem by byla okamžitá ztráta důvěry, která je často neobnovitelná. Jakmile vám vaši lidé nebudou důvěřovat, budou pro vás dělat maximálně to, co musejí.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com