Leadership blízké budoucnosti

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Jak bude vypadat leadership za dvacet let? Odpovědi na tuto otázku nedávno publikoval server Forbes.com. Souhlasíte s nimi?

1. Více otázek

Zatímco současní lídři se zaměřují na hledání odpovědí, budoucí lídři budou klást větší důraz na kladení správných otázek. Důvod je prostý – moderní technologie nám umožňují stále snadněji nalézat odpovědi. Proto je třeba umět se ptát.

2. Větší zapojení zaměstnanců a zákazníků

Leadership byl dlouho otázkou hierarchického řízení směrem shora dolů. V blízké budoucnosti však již nebude možné řídit rozhodování jen shora. Stále více se budou zapojovat zaměstnanci a zákazníci. Nejlepší lídři budou pracovat s jejich nápady a potřebami.

3. Zvládání změn a chaosu

Globální byznys řídí neustálé změny, které přicházejí stále rychleji. Budoucí lídři se nebudou tento chaotický svět snažit zjednodušovat a hledat best practices. Plánování nahradí inteligentním reagováním. Nebudou se spoléhat na osvědčené metody a procesy, ale stále se učit a přijímat neustálé změny jako něco, čeho se není třeba bát.

4. Zaměření na růst a inovace

Boj o konkurenční výhodu již nebude záležitostí efektivity, ale růstu. Úspěšné budou ty firmy, které dokáží neustále zlepšovat a lépe obchodně využívat své produkty. Bude to vyžadovat lídry schopné pochopit a odměňovat dovednosti a chování zaměstnanců vedoucí k inovacím.

5. Hlubší smysl

Každý člověk potřebuje vidět své práci určitý smysl a nejinak tomu bude i v budoucnu. Zaměstnanci a zákazníci budou mít stále silnější slovo v tom, pro koho chtějí pracovat a s jakými produkty chtějí být spojováni. Lídři budou soustředit své snahy na to, aby přinášeli pozitivní zkušenosti.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace