Jaké jsou nejčastější chyby začínajících manažerů?

Manažer sem, manažer tam, manažer všude kam se podívám… Mnoho lídrů se ke svým postům dostalo zaslouženě díky mnoha letům praxe. Jejich styl vedení je determinován dávkou zkušeností, díky čemuž jsou schopni efektivně usměrňovat práci týmu k naplnění cílů. Existují však manažeři, kteří získali vedoucí pozice velmi rychle a ačkoliv jsou jistě schopní, díky absenci zkušeností mohou dělat mnoho chyb. Server Business 2 Community zmiňuje hned osm:

1. Být s každým zadobře

Prioritním úkolem nového manažera je tým sjednotit a zároveň podpořit důvěru a vzájemnou vazbu s každým členem. Mějte však na paměti, že vaší úlohou není být s každým kamarád, ale především lídr, který drží tým pohromadě.

2. Myslet si, že manažerská funkce zaručuje autoritu

Titul manažera není kouzelnou hůlkou, kterou když mávnete, tak se všechny úkoly automaticky splní. Nedávejte úkoly rozkazem, snažte se tým inspirovat k tomu, aby s vámi na nich pracovali.

3. Sliby chyby

Neslibujte nic, co nemůžete splnit. Ačkoliv vás osobně tíží každá křivda nebo neúspěch ve vašem týmu, nesnažte se horlivě vše zachraňovat slovy. Vymezte si raději skromnější cíle a sliby.

4. Mnoho změn naráz

Je zřejmé, že nová pozice přináší i nové výzvy. Jistě máte svou vizi, kterou by se měla další činnost týmu ubírat. Nesnažte se však naráz měnit celý podnik. Představte své nápady postupně a ve správný čas. Je to navíc efektivnější.

5. Předstírat, že jste Super(wo)man

Nikdo není neomylný, a proto se nesnažte zakrývat všechny své nedostatky kvůli přesvědčení, že si to na své stávající pozici nemůžete dovolit. Vždyť chybami se člověk učí a zakrývání vlastních slabin může uškodit nejen vašemu profesnímu rozvoji, ale i zdraví podniku.

6. Být mikromanažer

Neutápějte se v detailech a důvěřujte členům svého týmu, že svůj díl práce odvádí dobře. Vaším úkolem je poskládat jednotlivé dílky jejich práce do kompaktního celku.

7. Vyhýbat se kritice

Vyhýbání se konfrontaci s podřízenými kvůli jeho nekázni nebo špatným výsledkům snižuje výkonceléhotýmu. Přijměte opatření v podobě okamžité konstruktivní kritiky a nenechte problémy, aby vám přerostly přes hlavu.

8. Domnívat se, že víte vše

I mentor potřebuje svého kouče. Nová pozice obnáší i spousto otazníků, a proto se nebojte požádat někoho zkušenějšího o radu.

-bn-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace