Jak uřídit produktový tým a dosáhnout skvělého výsledku

Není novinkou, že produktový tým se neřídí zrovna snadno. Takový tým je totiž obvykle organizován maticově, a různí členové tak reportují různým nadřízeným. Navíc nejčastěji jde o divoký mix marketérů, inženýrů, odborníků na zajišťování kvality produktu a dalších pracovníků. Když chcete uspět jako manažer takového týmu, musíte umět ovlivnit a vést ostatní i přesto, že nemáte žádnou nebo jen velmi slabou formální autoritu. Co doporučuje web management.about.com?

1. Představte svou vizi

Stanovte silnou vizi, kterou inspirujete celý tým. Ujistěte se, že každý má jasnou představu o tom, jaké benefity mu vaše vize přinese. Obchodníci budou nadšeni z produktu, který bude jednoduché vysvětlit a prodat. Inženýři a designéři budou rádi, když jim zákazníci vysloví své uznání a když se posléze najdou peníze na spuštění nové, vylepšené verze. Pracovníkům v různých rolích vždy zdůrazněte relevantní přínosy právě pro ně. Tak nejlépe dostanete lidi na svou stranu a zabezpečíte si jejich podporu.

2. Přijměte svou roli produktového lídra

Možná, že jste nebyli oficiálně označeni za šéfa, ale měli byste pociťovat, že jste minimálně neformálním lídrem celého týmu. Jako takový šéf musíte i konzistentně vystupovat, aby vás jako svého šéfa začal vnímat každý v produktovém týmu. Jednejte rozhodně a každý vás bude následovat.

3. Stanovte role a zodpovědnost

Musíte stanovit jasná očekávání a zodpovědnosti, abyste se vyvarovali rozčarování z toho, že někdo nesplnil svůj úkol, protože o něm vlastně ani nevěděl. Můžete nakreslit i schéma, na kterém zachytíte jasně určené role. Vaším úkolem bude schválit každé zásadní rozhodnutí. Podpořte ostatní v tom, aby si stanovili cíle a přebrali závazky, chvalte je když je naplní. Po nějaké době se vyvine pracovní morálka, která každého udrží motivovaného a akčního.

4. Vytvořte proces

Proces je potřeba proto, aby každý vždy věděl, jaký úkol má udělat, stejně jako kdy ho má udělat. Mělo by to být jednoduché, protože už máte definovánu odpovědnost jednotlivých pracovníků.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace