Jak řídit zaměstnance, kterého nesnášíte

Ilustrační snímek

Žádný manažer nemůže vždy mít v týmu jen své nejlepší přátele, často to ani není žádoucí. Mohou dokonce nastat situace, kdy některého ze svých podřízených nebudete moci ani vystát. Bude se vám zdát otravný a nesnesitelný, přestože jeho pracovní výkony budou velmi dobré. Jak se v takové situaci zachovat? Jak jinak než jako dobrý lídr.

Odhalte příčinu celého problému

Proč vám dotyčný tak leze na nervy? Možná vám připomíná někoho, s kým máte nepříjemné zkušenosti z minulosti. V takovém případě na své předsudky rychle zapomeňte, je to pouze váš problém. Pokud však daný zaměstnanec podrývá veškeré vaše úsilí a narušuje chod celého týmu, je na místě zakročit.

Soustřeďte se na jeho lepší stránky

Když se budete zabývat jen tím, co se vám na podřízeném nelíbí, pouze tím podpoříte své negativní pocity. Snažte se vědomě vnímat jeho silné stránky, které mu pomáhají k úspěšnému výkonu práce. Ano, možná hodně mluví, ale také toho hodně prodá. Jakmile uvidíte jeho přínos pro firmu, dokážete jeho nedostatky tolerovat snadněji.

Zhodnoťte dopad na tým

Všímejte si, jak na chování dotyčného reagují ostatní členové týmu. Stejně jako vám se jim může nelíbit, když je na poradě nepustí ke slovu nebo se za všech okolností bude snažit zalíbit. Otevřeně se svých lidí zeptejte, jak můžete přispět k efektivnějším poradám a nastavte nová pravidla tak, aby se ke slovu dostal každý.

Proberte to osobně

Nejste-li si jisti, jak si máte chování podřízeného vykládat, promluvte si s ním mezi čtyřma očima. Zeptejte se otevřeně, zda správně chápete, co dělá. Dejte mu příležitost vysvětlit své jednání a zjistit, zda nejde pouze o chybu v komunikaci.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com