Jak komunikovat s podřízenými, když si firma prochází krizí

Nejisté ekonomické výhledy, inflace, rostoucí ceny energií. To vše jsou témata, která se v současnosti hojně skloňují v médiích a které u řady lidí vyvolává určitý pocit napětí. Zároveň to jsou ale faktory, kvůli kterým se některé firmy mohou dostávat do menších či větších potíží. Jak krizové situace na celofiremní úrovni komunikovat směrem k vašim podřízeným? A jak ještě neprohlubovat jejich nejistotu a nenarušovat tak chod vašeho týmu i celé firmy? Odpovědi na tyto otázky si povíme v tomto článku.

Ilustrační snímek

Komunikujte upřímně a otevřeně

Krize není situace, kdy byste měli mlžit, zatajovat informace či se chovat netransparentně. I když nemusí být situace růžová, svěřte se s tím svým podřízeným. Buďte transparentní a říkejte věci tak, jak jsou. I špatné, ale pravdivé zprávy jsou pro zaměstnance lepší, než nejistota pramenící z vědomí, že jim management něco zatajuje, že nemají všechny informace a že nemůžou věřit tomu, co jim vedení říká.

Nepodceňujte podporu duševního zdraví

Jak uvádí Entrepreneur.com, v krizi je více než kdy jindy nutné akcentovat podporu duševního zdraví na vašem pracovišti. Otevřeně se svými podřízenými o duševním zdraví komunikujte a naučte je se o sebe v tomto ohledu dobře starat. Buďte shovívaví k jejich potřebám, doporučte jim, jak postupovat, když jim připadá, že je toho na ně moc, a vybudujte bezpečné a otevřené prostředí, kde se nebudou pracovníci bát přiznat, že něco nezvládají a že potřebují pomoc.

Připravte krizové scénáře a pracovníky s nimi seznamte

Ke snížení nejistoty mezi pracovníky je dobré připravit strategie pro různé scénáře, které by mohly nastat, a s těmito plány zaměstnance i důkladně seznámit. Pracovníci tak nebudou mít pocit, že nevědí, co je čeká, a budou se moci psychicky i jinak připravit na různé varianty budoucího vývoje.

Komunikaci nezanedbávejte

V každé krizové situaci je klíčová především otevřená a hlavně dostatečná komunikace. Nejen ze strany firmy vůči zaměstnancům, ale ze strany zaměstnanců směrem k firmě. Manažeři by měli více než kdy jindy věnovat pozornost individuálním bilančním setkáním se svými podřízenými, měli by jim naslouchat a raději komunikaci přehánět, než ji podceňovat.

 

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com