Hlavní úkoly manažera v krizové situaci

Jsou to právě často krizové, extrémní nebo výrazně stresové situace, které ukážou, co ve vedoucím týmu skutečně je. Pomoct týmu překonat krizovou situaci je jedním z nejdůležitějších úkolů manažera a když taková situace nastane, měl by jít ostatním příkladem a udržet si chladnou hlavu i ve chvílích, kdy ostatní propadají zoufalství. V tomto článku si ukážeme, jak může manažer úspěšně navigovat svůj tým krizovou situací, ať už se jedná například o ztrátu důležitého klienta, extrémně stresové období nebo jakoukoliv jinak náročné období, a podíváme se, jaké hlavní výzvy před dotyčným manažerem v takové chvíli stojí.

Tyto tipy přinesl Harvard Business Review.

Dbejte na své vlastní duševní zdraví

V prvé řadě je nutné jít ostatním příkladem a nebrat své vlastní duševní zdraví na lehkou váhu. Abyste mohli tým úspěšně z krize vyvést, měli byste sami být v co největší duševní pohodě. Naučte se tedy relaxovat, snažte se nepropadat zoufalství a ukažte svým podřízeným, jak se starat o své vlastní duševní zdraví.

Buďte upřímní a přiznejte své vlastní obavy

Krize je ta poslední situace, kdy by měli pracovníci slyšet lži nebo bagatelizaci. Buďte ke svým podřízeným upřímní, nic nepřikrášlujte a naopak se svěřte i se svými vlastními obavami nebo pochybami. Když vaši podřízení uvidí, že jste k nim upřímní, o to více vám budou důvěřovat a budou věřit, že jsou v dobrých rukou.

Povzbuďte tým a soustřeďte se na pozitiva

Snažte se být svému týmu morální oporou, ale nepodporujte jej v propadu do zoufalství. Naopak, snažte se na dané situaci najít nějaká pozitiva a na ty soustřeďte pozornost celého týmu. Stejně tak byste se měli zaměřovat na věci, které můžete ovlivnit, a na řešení, na kterých můžete v danou chvíli pracovat.

Nebagatelizujte obavy svých podřízených

V neposlední řadě je nutné nemávnout pouze rukou nad obavami, se kterými se vám svěřují vaši podřízení. Nebagatelizujte jejich obavy. Ty jsou často legitimní a i když vy možná situaci vidíte jinak, musíte se k pochybnostem a strachům jednotlivých členů týmu vyjádřit a pokusit se tyto obavy rozptýlit nebo alespoň zmírnit.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review