A manager's main tasks in a crisis situation

Hlavní úkoly manažera v krizové situaci

It is often critical, extreme or significantly stressful situations that show what a team leader really is like. Helping the team overcome a crisis is one of the most important tasks of any manager, and if such a situation does occur, the manager should serve as a role model and keep their cool even when others are falling into despair. This article will describe the main challenges a manager faces and how they may successfully navigate their team through a critical situation, be it the loss of an important client, an extremely stressful period or any other demanding time.

These tips were published by the Harvard Business Review.

Focus on your own mental health

First of all, you should serve as a role model to others and not take your own mental health lightly. In order to be able to help the team overcome a crisis successfully, you should maintain your own psychological well-being. Learn how to relax, do not fall into despair, and show your subordinates how to look after their mental health.

Be honest and admit your own doubts

Employees should not hear lies or downplaying from you, especially during crises. Be honest to your subordinates, do not sugarcoat anything and even share with them your own doubts and fears. If team members recognise you are being honest with them, they will trust you more and feel more secure under your leadership.

Support your team and focus on positives

Try to give your team a boost of positivity. Do not support them in their despair; on the contrary, you must find something positive about the given situation and help your team focus on these positives. You should also focus on things you can influence, and on solutions you can work on at the given time.

Do not downplay subordinates' fears

Last but not least, you cannot just dismiss any fears your subordinates share with you. Do not downplay their fears, which are often legitimate, and even if you yourself see things differently, you must acknowledge and react to the doubts and worries of individual members of your team. You should try to eliminate or at least reduce their concerns.

 

-mm-

    Hlavní úkoly manažera v krizové situaci

    Jsou to právě často krizové, extrémní nebo výrazně stresové situace, které ukážou, co ve vedoucím týmu skutečně je. Pomoct týmu překonat krizovou situaci je jedním z nejdůležitějších úkolů manažera a když taková situace nastane, měl by jít ostatním příkladem a udržet si chladnou hlavu i ve chvílích, kdy ostatní propadají zoufalství. V tomto článku si ukážeme, jak může manažer úspěšně navigovat svůj tým krizovou situací, ať už se jedná například o ztrátu důležitého klienta, extrémně stresové období nebo jakoukoliv jinak náročné období, a podíváme se, jaké hlavní výzvy před dotyčným manažerem v takové chvíli stojí.

    Tyto tipy přinesl Harvard Business Review.

    Dbejte na své vlastní duševní zdraví

    V prvé řadě je nutné jít ostatním příkladem a nebrat své vlastní duševní zdraví na lehkou váhu. Abyste mohli tým úspěšně z krize vyvést, měli byste sami být v co největší duševní pohodě. Naučte se tedy relaxovat, snažte se nepropadat zoufalství a ukažte svým podřízeným, jak se starat o své vlastní duševní zdraví.

    Buďte upřímní a přiznejte své vlastní obavy

    Krize je ta poslední situace, kdy by měli pracovníci slyšet lži nebo bagatelizaci. Buďte ke svým podřízeným upřímní, nic nepřikrášlujte a naopak se svěřte i se svými vlastními obavami nebo pochybami. Když vaši podřízení uvidí, že jste k nim upřímní, o to více vám budou důvěřovat a budou věřit, že jsou v dobrých rukou.

    Povzbuďte tým a soustřeďte se na pozitiva

    Snažte se být svému týmu morální oporou, ale nepodporujte jej v propadu do zoufalství. Naopak, snažte se na dané situaci najít nějaká pozitiva a na ty soustřeďte pozornost celého týmu. Stejně tak byste se měli zaměřovat na věci, které můžete ovlivnit, a na řešení, na kterých můžete v danou chvíli pracovat.

    Nebagatelizujte obavy svých podřízených

    V neposlední řadě je nutné nemávnout pouze rukou nad obavami, se kterými se vám svěřují vaši podřízení. Nebagatelizujte jejich obavy. Ty jsou často legitimní a i když vy možná situaci vidíte jinak, musíte se k pochybnostem a strachům jednotlivých členů týmu vyjádřit a pokusit se tyto obavy rozptýlit nebo alespoň zmírnit.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
    Štítky: Leadership