Důvěra základem komunikace

Kdo vás poslouchá, když mluvíte? A kdo vám věří? Při komunikaci na pracovišti je důležité být především důvěryhodný. Od chvíle, kdy zašlete do firmy svůj životopis až po konkrétní pracovní funkci, je třeba působit důvěryhodně.

V každé komunikační situaci na pracovišti máte možnost ukázat, zda si stojíte za svým slovem. V opačném případě si vás okolí zapamatuje jako někoho, kdo skrývá pravdu, říká lidem jen to, co chtějí slyšet nebo rozebírá vyřčená slova místo toho, aby se zabýval jejich obsahem. Vzpomeňte si na pohádku o chlapci, který tolikrát volal, že do vesnice běží vlk, až mu již nikdo nevěřil, když se to doopravdy stalo.

Dávejte si velký pozor na tvrzení o druhých lidech. Vaše slova jakožto manažera nesou určitou váhu a ovlivňují celé okolí. Pracoviště nabízí mnoho příležitostí pro získání důvěryhodnosti. Například vždy dodržujte slíbené termíny. Stavte se kritizované kolegy, kteří nejsou přítomní, aby se obhájili. Vyhýbejte se pomluvám. Držte se pravidla dělat to, co říkáte.

Častým komunikačním problémem je přiznávání chyb. Důvěryhodný komunikátor se ale nebojí z chyb poučit. Důležitější, než udělat chybu, je napravit ji a ujistit ostatní, že se nebude opakovat. Další komunikační chybou je neschopnost říci ne. Naučte se ale nesouhlasit, když je to správné. V dlouhodobém horizontu si vás okolí bude vážit za přesnost vašich rozhodnutí, i když nebudou vždy populární.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How