Čtyři tipy, jak naplánovat opravdu skvělý team building

Team buildingové akce jsou skvělou příležitostí nejen se pobavit a užít si zábavy, ale také prohloubit přátelské vztahy mezi kolegy, lépe se poznat a vyjasnit si nebo si nacvičit některé týmové interní postupy. Zde jsou čtyři tipy, jak team building naplánovat, aby se z něho nestalo fiasko. A aby byl skutečným přínosem pro celý váš tým.

Ilustrační snímek

Tip 1: Berte v potaz preference členů vašeho týmu

Jak uvádí Presentation Magazine, mnoho manažerů má tendenci akce pro svůj tým plánovat podle toho, co se líbí jim samotným. Aby však akce měla šanci na úspěch, musí jít ego a preference manažera stranou. A nápady, co se vlastně bude dít a jaký typ akce se bude konat, musí pocházet od samotných účastníků. Jedině tak budou vaši podřízení dostatečně angažovaní a team building se tak stane skutečně efektivním.

Tip 2: Zapojte podřízené do plánování akce

Nenechávejte vše na svých bedrech. Už samotné plánování je součástí stmelování týmu. A navíc, s přihlédnutím k tipu č. 1, je dobré nechat dílčí detaily na rozhodnutí samotných účastníků. Proto podřízeným rozdělte úkoly a nechte je, ať si team building naplánují podle vlastních představ.

Tip 3: Mějte připravené náhradní plány pro krizové scénáře

Ne vždy se vše podaří tak, jak si představujete. Aby vaše team-buildingová akce nedopadla nešťastně, mějte připravené i alternativní varianty pro případ krizových scénářů – například když nevyjde počasí, když se klíčová osoba onemocní a podobně.

Tip 4: Po akci zjistěte od účastníků zpětnou vazbu

Po skončení dotyčné akce je dobré se poučit z chyb i z toho, co se naopak povedlo. Zjistěte tedy zpětnou vazbu účastníků. Co by příště udělali jinak? Dosáhli jste team buildingem toho, čeho jste dosáhnout chtěli? Tuto zpětnou vazbu vezměte v potaz při plánování další akce.

 

-mm-

Zdroj: Presentation Magazine - portál věnovaný prezetacím a veřejnému vystupování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentation Magazine