Co motivuje vaše lidi?

Jestliže chcete vědět, co motivuje vaše zaměstnance, jděte a ptejte se jich. Zajistíte tak, co je zajímá, a zároveň jim dáte najevo, že oni zajímají vás. Zaveďte diskusi o tom, co by se mohlo zlepšit, vytvářejte prostředí otevřené komunikace. Pak už se nebudete muset ptát a zaměstnanci vám budou o svých potřebám říkat sami. Zapojte své lidi do procesu (byť malých) změn. Zajímejte se o jejich názory na možná řešení a umožněte jim, aby se podíleli na zavádění těchto řešení. Nejistota rychle připravuje o motivaci, proto začněte komunikovat včas.

Pochvala veřejně, kritika v soukromí

Úspěchy svých lidí uznávejte veřejně. Buďte při tom co nejspecifičtější. Všichni by měli rozumět tomu, za co je dotyčný chválen. Kritiku naopak nechte na osobní jednání. Motivovat zaměstnance může jen konstruktivní kritika, která přijde co nejdříve, ale nestane se věcí veřejnou. Vysvětlete, proč už by se určité chování nemělo opakovat a ptejte se zaměstnance, jak mu můžete pomoci.

Učit se a učit druhé

Nesoustřeďte se na slabé stránky svých lidí. Naopak jim pomáhejte rozvíjet jejich přednosti. Využívejte všechny zdroje pro rozvoj svých lidí, které si můžete dovolit. Nemusejí se jen učit, dejte jim i možnost, aby vyučovali druhé. Úspěch při učení druhých dokáže hodně posílit sebevědomí. V neposlední řadě se učte delegovat.

-kk-

Zdroj: Sales HQ - on-line komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales HQ