Co dělat a nedělat, když vznikne konflikt

Má vaše pracoviště svá pravidla řešení konfliktů? Pokud v tomto směru nemáte žádnou formální politiku, inspirujte se níže uvedenými tipy, které publikoval server BLR.com. Zejména, pokud jste v managementu teprve krátkou chvíli, jistě na ně najdete místo na své vlastní nebo vaší týmové nástěnce.

Ilustrační snímek

Co dělat, když vznikne konflikt

  1. Pozorně sledujte, co se děje. Ujasněte si, o jaký druh konfliktu jde.

  2. Zvažte, zda intenzita konfliktu odpovídá vážnosti situace. Snažte se situaci zklidnit tím, že nebudete zvyšovat hlas, zaujmete neutrální postoj a vyslechnete obě strany.

  3. Uznejte, že konflikt existuje, aniž byste někoho obviňovali. Aktivně naslouchejte oběma stranám a žádejte konkrétní příklady.

  4. Zamyslete se, jak konkrétně dané chování poškozuje atmosféru na vašem pracovišti.

  5. Ptejte se účastníků konfliktu, jak jim můžete pomoci s vyřešením dané situace.

Co nedělat, když vznikne konflikt

  1. Neříkejte zaměstnancům, že konflikt vyřešíte za ně. Učte je, aby uměli přijmout odpovědnost za své konflikty a řešili je samostatně.

  2. Nevyhrocujte nežádoucí chování.

  3. Nepoužívejte věty uvozené zájmenem "vy/ty" (Vy si myslíte... Ty máš problém...).

  4. Neprojevujte nepřátelskou řeč těla – koulení očima, křížení rukou apod.

  5. Nepřidávejte se na stranu nikoho.

  6. Nepřehlížejte konflikty, jako by se neděly.

-kk-

Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com