Tyto tipy uveřejnil web Entrepreneur.com.
Tip č. 1: Zpomalte, abyste toho stihli více
Zdá se to paradoxní, ale když při práci zpomalíte, stihnete toho více. Když se totiž budete více soustředit na daný úkol, kterému se právě věnujete, rychleji ho dokončíte a nebudete se k němu kvůli chybám muset znovu vracet. A navíc, když si budete dělat čas od času krátké (nebo i klidně delší) pauzy, budete psychicky i fyzicky odpočatější a budete podávat v práci lepší výkon a budete se i lépe rozhodovat.
Tip č. 2: Proveďte „úklid“ ve své vlastní hlavě
Stejně jako stůl přeplněný papíry znesnadňuje práci, zahlcená mysl blokuje rozhodování a efektivní uvažování. Udělejte si proto jakousi „mentální inventuru“ - zapište si všechny myšlenky, úkoly a nápady, které vám leží v hlavě a které ovlivňují vaše přemýšlení a práce. Následně určete, které z těchto věcí jsou klíčové. A ty, co klíčové nejsou, zkrátka odložte. Tím získáte kontrolu nad tím, co se vám honí hlavou, a potlačíte tím alespoň částečně pocit, že nestíháte.
Tip č. 3: Naslouchejte svému tělu a hýbejte se
Únava, špatná strava a nedostatek pohybu ovlivňují nejen to, jak se fyzicky cítíte, ale i to, jakých pracovních výkonů jste schopni. Nepodceňujte spánek, pravidelné stravování a pohyb. Naslouchejte svému tělu a dávejte mu po fyzické stránce to, co potřebuje. Choďte do přírody, hýbejte se a dodržujte zdravý životní styl. Uvidíte, že se vám pak bude lépe pracovat a že budete mnohem snáz zvládat návaly stresu.
-mm-