Cítíte se zahlceni? Poradíme vám, co dělat

Jako manažeři nebo týmový vedoucí nesete odpovědnost nejen za výsledky vašeho týmu, ale i za psychickou pohodu jeho členů i za duševní zdraví sebe sama. V neustálém kolotoči pracovních úkolů, rozhodování a porad je snadné se občas nechat zahltit úkoly a cítit se pod velkým tlakem. Pokud byste v tomto stavu setrvali delší dobu a neřešili to, povede to ke ztrátě produktivity celého týmu, ke špatné náladě a u vás samotných pak i ke zvýšenému riziku syndromu vyhoření. Jak tedy vzdorovat pracovnímu zahlcení? Jak se z tohoto stavu co nejrychleji dostat? Přinášíme vám tři jednoduché, ale efektivní tipy.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil web Entrepreneur.com.

Tip č. 1: Zpomalte, abyste toho stihli více

Zdá se to paradoxní, ale když při práci zpomalíte, stihnete toho více. Když se totiž budete více soustředit na daný úkol, kterému se právě věnujete, rychleji ho dokončíte a nebudete se k němu kvůli chybám muset znovu vracet. A navíc, když si budete dělat čas od času krátké (nebo i klidně delší) pauzy, budete psychicky i fyzicky odpočatější a budete podávat v práci lepší výkon a budete se i lépe rozhodovat.

Tip č. 2: Proveďte „úklid“ ve své vlastní hlavě

Stejně jako stůl přeplněný papíry znesnadňuje práci, zahlcená mysl blokuje rozhodování a efektivní uvažování. Udělejte si proto jakousi „mentální inventuru“ - zapište si všechny myšlenky, úkoly a nápady, které vám leží v hlavě a které ovlivňují vaše přemýšlení a práce. Následně určete, které z těchto věcí jsou klíčové. A ty, co klíčové nejsou, zkrátka odložte. Tím získáte kontrolu nad tím, co se vám honí hlavou, a potlačíte tím alespoň částečně pocit, že nestíháte.

Tip č. 3: Naslouchejte svému tělu a hýbejte se

Únava, špatná strava a nedostatek pohybu ovlivňují nejen to, jak se fyzicky cítíte, ale i to, jakých pracovních výkonů jste schopni. Nepodceňujte spánek, pravidelné stravování a pohyb. Naslouchejte svému tělu a dávejte mu po fyzické stránce to, co potřebuje. Choďte do přírody, hýbejte se a dodržujte zdravý životní styl. Uvidíte, že se vám pak bude lépe pracovat a že budete mnohem snáz zvládat návaly stresu.



-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com